Czy wiesz jak zwiększyć wiarygodność oferty reklamowej? Czy wiesz jak skutecznie przekazać klientowi informacje o twoim produkcie? Przeczytaj poniższy artykuł, aby się tego dowiedzieć.

Data dodania: 2009-12-15

Wyświetleń: 4009

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od czego zależy skuteczność oferty reklamowej? W znacznej mierze od tego, jak wiarygodne są zamieszczone w niej obietnice i jak produkt może pomóc twojemu klientowi. Co zatem zrobić, by zwiększyć wiarygodność twojej oferty reklamowej? 

Skuteczny copywriting powinien bazować na elementach dowodowych, czyli na faktach, które wspierają obietnice.

Copywriter powinien przedstawić w ofercie (na stronę www, broszurę, ulotkę i inny materiał marketingowy) takie fakty, które wg klienta są wiarygodne.

Większość klientów jest z natury podejrzliwa i często nie wierzy w coś, co dla ciebie - przedsiębiorcy - może być oczywiste. Na twoje oferty i copywriting potencjalni klienci nie mogą reagować niedowierzaniem!

Niejednokrotnie w przypadku innowacyjnych produktów zdarza się, że fakty na ich temat wydają się na tyle zadziwiające, że nikt - przynajmniej z początku - nie chcę w nie uwierzyć. W takiej sytuacji copywriter powinien stonować ofertę, by nie miała charakteru krzykliwej reklamy.

Klienci uwierzą w przedstawiane korzyści i obietnice o ile ich dotychczasowe doświadczenia nie będą im przeczyły. Np. jeśli raz sparzyli się na produkcie typu dieta-cud, to mało prawdopodobne, że kolejny raz zaryzykują swoje pieniądze, by kupić podobny produkt. 

W copywritingu należy unikać zbytniej przesady i perfekcjonizmu. Stonowana oferta może być skuteczniejsza niż taka oferta, gdzie łatwo wyczuć naciąganie faktów i wyolbrzymianie korzyści płynących z używania produktu. W niektórych przypadkach warto nawet wspomnieć o drobnych wadach produktu.

Jaki jest najłatwiejszy sposób na uwiarygodnienie faktów w ofercie? Przedstawienie ich w sposób bardzo dokładny. O co chodzi? W skutecznym copywritingu nie znajdziesz sformułowań typu "usuwa 100% plam" lub "nasi klienci kupili już prawie milion sztuk naszego produktu". Copywriting musi być dokładny, bo co dokładne to i wiarygodne: "usuwa 95,7% plam" (wypadałoby ten fakt poprzeć jakimś badaniem) i "nasi klienci kupili już 910 412 sztuk naszego produktu".

By copywriting był skuteczny, należy korzystać również elementów "logicznych". Chodzi o to, by klient zrozumiał, dlaczego obietnica zostanie spełniona (np. niższe zużycie prądu wynika z zastosowania konkretnej technologii) lub dlaczego produkt został przeceniony.

Licencja: Creative Commons