Czy wiesz jak skuteczny copywriting przekonuje potencjalnych klientów do zakupu? Jednym ze sposobów jest przedstawianie dowodu. O co chodzi? Dowiesz się, gdy przeczytasz ten artykuł.

Data dodania: 2009-11-25

Wyświetleń: 3391

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ludzie dość rzadko decydują o zakupie opierając się wyłącznie o swoje odczucia i emocje. Często potrzebują dobrych, logicznych powodów, żeby coś zrobić. Po prostu racjonalizują i chcą usprawiedliwiać decyzje, jakie podejmują pod wpływem chwili. 

Elementy copy, które mają charakter dowodowy, mają za zadanie podbudować wiarę potencjalnego klienta w sprzedawany produkt. Mają mu udowodnić, że produkt naprawdę działa. Ponadto dają klientowi dobre wymówki, które pomogą usprawiedliwić kupno produktu.

Skuteczny copywriting łączy w sobie i emocje, i logikę. Właśnie dzięki logice język korzyści nie jest tylko "pięknym pisaniem o niczym". To ona sprawia, że obietnice przedstawione w reklamie będą uważane za wiarygodne.

Copywriting korzysta z "racjonalizowania" po to, by klient czuł się dobrze i żeby miał poczucie, że podjął przemyślaną decyzję.

Jeśli twój produkt pomaga klientowi z jego problemami, to copywriter powinien koniecznie przedstawić informacje, które pomogą potwierdzić działanie produktu. Będzie to miało oczywistą korzyść dla ciebie, ale przede wszystkim dla klienta.

Klienci dość często wstrzymują się z zakupem produktów (szczególnie tych droższych), jeśli nie są pewni, że produkt będzie mógł im jakoś pomóc lub dać wymierne korzyści.

Często w ofertach reklamowych (na stronach www, broszurach i innych materiałach marketingowych) wykorzystuje się język korzyści i emocje i równie często ignoruje się element dowodowy oferty. Jest też odwrotnie: w części reklam przeważa podejście bardzo "logiczne" i oferta skupia się niemal wyłącznie na dowodzie, ignorując emocje i potrzeby klienta.

Zrównoważenie emocji i "logiki" w copywritingu najskuteczniej zmotywuje czytającego tekst oferty do tego, by kupić produkt.

Licencja: Creative Commons