Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalna częścią życia. Czy ty również jesteś nieświadomym reklamodawca? Przeczytaj tekst i przekonaj się sam!

Data dodania: 2011-07-03

Wyświetleń: 1538

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalną częścią egzystencji każdego obywatela. Rozglądając się po zatłoczonych ulicach wszelakich miast, dostrzec można wielkie bilbordy, na których piękne panie prezentują produkty najwyższej jakości. Spoglądając bystrym spojrzeniem w telewizor, co kilkanaście minut zostaje zaprezentowany spot reklamowy. Marchewka rozmawiając z kiełbasą zapraszają do zakupu owych potraw. Słuchając ulubionej radiowej audycji, również natrafimy się na dźwięczna reklamę, nakłaniająca do wydania pieniędzy. Bo przecież to już ostatnie dni promocji, która może się nigdy nie powtórzyć.

Konsekwentnie zaplanowane strategie kampanii reklamowych potrafią w ogromnym stopniu wpłynąć na decyzje potencjalnych klientów. Tym samym wywołując emocje rozciągające się na całości skali odczuć wewnętrznych.
Agencje reklamowe za promowanie danego produktu notują przychody sięgające często co najmniej kilku zer. Firmy produkcyjne, których produkty zyskują popularność w mediach również mają powody do zadowolenia. Przychody w tendencji zwyżkowej cieszą każdego prezesa. Co więc zrobić by reklama była skuteczna i jak najtańsza, a jednocześnie trafiała do największej ilości odbiorców?Co zrobić by trafiała często nie do świadomości, lecz prosto do podświadomości?

W grupie towarów zwanych potocznie odzieżą sprawa wydaje się być oczywista. To właśnie zadowoleni klienci należą do ekipy reklamującej i jednocześnie konsumpcyjnej. Kupując daną parę butów jesteśmy konsumentem. Natomiast nosząc na tym obuwiu wielkie, widoczne logo firmy jesteśmy jak słup reklamowy najwyższej jakości, a zarazem przedstawiciel handlowy niższego szczebla, który dopłaca do interesu. W szkole, na ulicy czy w tramwaju reklamujemy symbole, które oprócz potencjalnie dobrej jakości nie reprezentują żadnej innej głębokiej wartości.

Za dawnych czasów z dumą prezentowało się pacyfki, znaki anarchistyczne, flagi narodowe. Dzisiaj manifestuje się zamiłowanie do firm, które często w haniebny sposób wykorzystują swoich pracowników. Lecz to jest nie ważne. Najwyższą wartością jest fakt, że owe logo jest modne, drogie i dobrej jakości. Argument że jesteśmy pionkami w grze marketingowej nie trafia do większości, świadomości społeczeństwa.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena