Wydaje się, że to takie proste. Coś Ci nie pasuje, więc postanawiasz to zmienić. Na początku jesteś pełen zapału, wydaje Ci się, że jesteś na najlepszej drodze do zmiany...

Data dodania: 2009-10-19

Wyświetleń: 3212

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 7

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

7 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wydaje się, że to takie proste. Coś Ci nie pasuje, więc postanawiasz to zmienić. Na początku jesteś pełen zapału, wydaje Ci się, że jesteś na najlepszej drodze do zmiany. Po kilku tygodniach zauważasz, że jest tak jak było - nic się nie zmieniło.

Sam nie raz tak miałem. Dochodziłem do wniosku - KONIEC! Zmieniam to!!! Chce tego i tego! Efekty były różne, jednak ostatnio nauczyłem się doprowadzać raz powzięte cele do końca. W tym artykule, chce podzielić się moimi radami na doprowadzanie spraw do końca.

1)      Kiedy wyznaczasz  sobie cel, chcesz coś zmienić, określ ramy czasowe, nie sprowadzaj tego do nieskończoności tzn.: „będę biegać kilka razy w tygodniu", „od dzisiaj pracuje nad sylwetką", „od dzisiaj zaczynam lepiej zarabiać" itp. Takie wyznaczenie sobie celi nie zawiera w sobie dwóch bardzo ważnych warunków.

Pierwszy to czas, np. „przez najbliższy miesiąc będę biegać co drugi dzień", „w poniedziałek, środę i piątek  będę chodził na 1,5h na siłownię.

Drugi równie ważny, to cel jaki chcesz osiągnąć i tak jeśli chodzi o bieganie będzie to „pokonanie za jednym razem dystansu 20km", siłownia: „moje osiągi będą takie i takie w tym ćwiczeniu", albo „moje obroty wzrosną o 1000zł netto".

Automatycznie, ustawiamy sobie granice czasowe, jakie mamy na wykonanie tego celu/zmiany,  oraz jeszcze bardziej konkretyzujemy nasz cel.

2)      Nie ważne czy chcesz poprawić swoją kondycję finansową, wygląd zewnętrzny, czy też swój charakter. Zawsze, wizualizuj (wyobrażaj) sobie, nowego Siebie, Siebie po zmianie. Im obraz w Twojej będzie dokładniejszy, ostrzejszy, bogatszy w szczegóły, tym łatwiej będzie Ci go przywołać w momentach zwątpienia. Może to być wizja, Ciebie prowadzącego nowe Porsche, Ciebie w towarzystwie pięknych kobiet, Ciebie stojącego na podium.  W chwilach zwątpienia, pomoże Ci to w wytrwaniu i jeszcze większym dążeniu do celu.

3)      Po dwóch tygodniach, robienia jakiejś czynności, wchodzi ona nam w nawyk. Jeśli np. zapominasz o jedzeniu śniadania rano, to jeśli przez 2 tygodnie, będziesz regularnie jadł posiłek rano, to wejdzie Ci to w nawyk. Poświęć swoją uwagę, a po 2 tygodniach, będziesz to robił mimochodem.

4)      Jeśli weźmiesz sobie za dużo na głowę, będzie Ci ciężko wszystko osiągnąć naraz i doprowadzić od początku do końca. W dodatku, Twoja efektywność będzie mniejsza, niż gdybyś skupił się na jednej sprawie.

5)      Jeśli jednak nie osiągniesz tego co sobie zamierzyłeś/aś pogódź się z tym, wyciągnij wnioski i zacznij jeszcze raz! Zwycięstwa uczą, porażki uczą! Nie bądź zbyt samokrytyczny wobec siebie, nie katuj się myślą „nie wyszło mi - jestem beznadziejny"

6)      Rozpisz sobie harmonogram-kalendarz, gdzie będziesz miał kilka pozycji które musisz zrobić codziennie, co dwa dni. Zawieź sobie przy biurku, nad łóżkiem, miejscu gdzie pracujesz. Dzięki temu będziesz pamiętał co masz jeszcze danego dnia zrobić.

7)      W uwodzeniu, jest zasada 3 sekund. Zastosuj ją w życiu, jeśli czegoś nie chce Ci się zrobić, chcesz odłożyć to na później, pomyśl sobie "nie chce mi się, więc to zrobię!!!" Nie daj sobie czasu na wymyślenie 100 wymówek czemu miałbyś tego nie zrobić!

8)      Myśl pozytywnie! Będę to w kółko powtarzał, ale taka jest prawda, jeśli myślisz że coś Ci się uda, to masz 5 razy większą szansę że Ci się powiedzie, niż komuś kto myśli „nie, na pewno mi się nie uda, nie dam rady" O mocy pozytywnego myślenia napisze w innym artykule.

Stosując te rady, na pewno Twoja skuteczność w osiąganiu celów wzrośnie! Powodzenia.

Licencja: Creative Commons