-1
głosów
- +

Dieta dla kobiet w ciąży

Autor:

Aktualizacja: 25.08.2009


Kategoria: Rodzina i Wychowanie / Ciąża


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 1 głosów ujemnych
  • 1894 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Kobieta w ciąży boryka się z wieloma problemami na swojej 9-cio miesięcznej drodze. Głownym problemem jest dieta czyli co i kiedy można spożywać a czego nie można.


 Rozwijające się w Twoim brzuchu maleństwo jest całkowicie od Ciebie uzależnione. Twoja dieta w okresie ciąży wpłynie na to, w jakim stanie urodzi się Twój maluszek. Dlatego powinnaś zadbać o urozmaicony i wartościowy jadłospis. Jedną z podstawowych zasad obowiązujących w czasie ciąży jest spożywanie posiłków dla dwojga a nie za dwóch. Twoje jedzenie nie musi być teraz bardziej kaloryczne, a jedynie bardziej wartościowe. Jedz mniej, za to częściej. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć produktów bogatych w składniki mineralne i witaminy. Bardzo ważne są między innymi: witamina D (wpływa na mocne kości i ząbki maluszka), żelazo (zapobiega anemii) i cynk (wspiera układ odpornościowy). Nie zapominaj o kwasie foliowym! Jest on niezbędny w procesie prawidłowego kształtowania się systemu nerwowego Twojego dziecka. Kwas foliowy znajdziesz w zielonych warzywach, słoneczniku oraz orzechach. Prawdopodobnie w pierwszym trymestrze ciąży lekarz przepisze ci kwas foliowy w tabletkach, gdyż jest on rzeczywiście ważny dla rozwoju maluszka. Pamiętaj, aby Twoim jadłospisie znalazły się produkty bogate w białko, zdrowe tłuszcze i węglowodany. Jeśli Twoja waga rośnie ponad miarę, ogranicz słodycze. To nie znaczy, że masz z nich całkiem zrezygnować. Słodycze są dozwolone, ale z umiarem. Ważne jest to, pijesz. Unikaj gazowanych, słodkich napojów. Zamiast nich, wybieraj wodę niegazowaną oraz świeżo wyciskane soki. Absolutnie zakazane są używki: alkohol i papierosy. Spożywanie kawy skonsultuj ze swoim lekarzem ginekologiem.


Podobał Ci się artykuł?
-1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij