Kobieta w ciąży boryka się z wieloma problemami na swojej 9-cio miesięcznej drodze. Głownym problemem jest dieta czyli co i kiedy można spożywać a czego nie można.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-08-25

Wyświetleń: 2003

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

-2 Ocena

 Rozwijające się w Twoim brzuchu maleństwo jest całkowicie od Ciebie uzależnione. Twoja dieta w okresie ciąży wpłynie na to, w jakim stanie urodzi się Twój maluszek. Dlatego powinnaś zadbać o urozmaicony i wartościowy jadłospis. Jedną z podstawowych zasad obowiązujących w czasie ciąży jest spożywanie posiłków dla dwojga a nie za dwóch. Twoje jedzenie nie musi być teraz bardziej kaloryczne, a jedynie bardziej wartościowe. Jedz mniej, za to częściej. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć produktów bogatych w składniki mineralne i witaminy. Bardzo ważne są między innymi: witamina D (wpływa na mocne kości i ząbki maluszka), żelazo (zapobiega anemii) i cynk (wspiera układ odpornościowy). Nie zapominaj o kwasie foliowym! Jest on niezbędny w procesie prawidłowego kształtowania się systemu nerwowego Twojego dziecka. Kwas foliowy znajdziesz w zielonych warzywach, słoneczniku oraz orzechach. Prawdopodobnie w pierwszym trymestrze ciąży lekarz przepisze ci kwas foliowy w tabletkach, gdyż jest on rzeczywiście ważny dla rozwoju maluszka. Pamiętaj, aby Twoim jadłospisie znalazły się produkty bogate w białko, zdrowe tłuszcze i węglowodany. Jeśli Twoja waga rośnie ponad miarę, ogranicz słodycze. To nie znaczy, że masz z nich całkiem zrezygnować. Słodycze są dozwolone, ale z umiarem. Ważne jest to, pijesz. Unikaj gazowanych, słodkich napojów. Zamiast nich, wybieraj wodę niegazowaną oraz świeżo wyciskane soki. Absolutnie zakazane są używki: alkohol i papierosy. Spożywanie kawy skonsultuj ze swoim lekarzem ginekologiem.

Licencja: Creative Commons