Firma, która w swojej działalności stosuje sprzęt teleinformatyczny musi liczyć się z tym że prędzej czy później opieka informatyczna będzie koniecznością. Pytanie zasadnicze, jak się zabrać do tematu, czyli skąd wziąć dobrego informatyka?
Zakładamy że przedsiębiorcy zależy przede wszystkim na redukcji kosztów utrzymania teleinformatycznego parku maszyn przy jednoczesnym zachowaniu jakości. Z tego powodu wiele firm odchodzi od modelu zakładającego posiadanie własnego pionu informatycznego na rzecz usług outsourcingowych. Outsourcing informatyczny zakłada oddanie pieczy nad sprzętem teleinformatycznym wykwalifikowanej firmie. Zależnie od skali biznesu potrzebujemy albo dużego kontrahenta albo niewielka specjalizowaną firmę która przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych będzie mogła zaoferować nam dobrze wyszkolonych specjalistów z różnych dziedzin. Jak więc znaleźć taką niewielką lecz wartościową firmę?
Najszybciej otworzyć internetową wyszukiwarkę i wstukać hasło zawężając obszar poszukiwań do okolic własnej siedziby, np. usługi informatyczne targówek .Wyników zapewne będzie cała masa, większość z nich jednak to nic nie warte i zazwyczaj nieaktualne fiszki z różnych katalogów, książek telefonicznych i tym podobnych spisów. Po odfiltrowaniu wyłącznie wartościowych informacji mamy już z pewnością kilka kontaktów. Najlepiej do każdego wysłać zapytanie ofertowe podając w nim krótka charakterystykę posiadanego sprzętu i oprogramowania oraz charakter wykorzystania sprzętu (handel, produkcja, projektowanie itd.). Dobrze też poprosić od razu o referencje od innych klientów aby mieć pewność że wybieramy ludzi dobrze przygotowanych do świadczenia nam usług na najwyższym poziomie. Po otrzymaniu ofert sprawa jest już dużo bardziej przejrzysta, zależnie od kryteriów wyboru (udział ceny, czas reakcji, inne warunki współpracy) wybieramy informatyków którzy zadbają aby sprzęt będący na wyposażeniu naszej firmy działał zawsze bezawaryjnie i wydajnie.