Zastanawiasz się jak możesz być bardziej skuteczny jako lider? Jak możesz zwiększyć efektywność swojego zespołu, którym kierujesz, by osiągnąć cele organizacji? Jak zmotywować Twoich podwładnych do większej produktywności w działaniu?

Data dodania: 2009-01-05

Wyświetleń: 2842

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zastanawiasz się jak możesz być bardziej skuteczny jako lider?
Jak możesz zwiększyć efektywność swojego zespołu, którym kierujesz, by osiągnąć cele organizacji?
Jak zmotywować Twoich podwładnych do większej produktywności w działaniu?

Chce Tobie zaproponować spojrzenie coachingowe na Twój zespół oraz prosty model coachingowy składający się z trzech kroków:

1. Dostrzec
2. Uświadomić
3. Zmotywować

W pierwszym kroku zastanów się jak możesz bardziej dostrzec talenty i predyspozycje swoich podwładnych szczególnie tych, z którymi masz bezpośredni kontakt. W dużej organizacji możesz mieć bezpośredni wpływ na szefów działów, a oni z kolei Twój styl zarządzania mogą powielać przekazując pewną kulturę organizacyjną kolejnym szczeblom w hierarchii organizacyjnej firmy.

Ideałem byłoby gdyby Twoi podwładni robili to co jest w zgodzie z ich naturalnymi talentami i predyspozycjami. Tu masz do dyspozycji wiele profesjonalnych testów, by potwierdzić te talenty. Ale jak do tego doprowadzić? Czy gdybym zapytała czy wiesz jakie talenty ma każdy z Twoich bezpośrednich podwładnych, z którymi masz najczęstszy kontakt? Czy znasz na to pytanie odpowiedź?

Jak ta wiedza pomoże ci zrealizować cele organizacji?
Czy kiedykolwiek poświeciłeś czas i swoją uwagę, by dowiedzieć się co ich motywuje, jaki mają system wartości, jakie mają talenty? Czy zastanowiłeś się nad tym? Spytasz może, a po co mi ta wiedza, otóż wiedząc co jest dla tych ludzi ważne możesz wiedzieć jak ich motywować skutecznie, a nie manipulować (co zazwyczaj przynosi krótkotrwałe korzyści).

Pamiętam z moich doświadczeń, gdy byłam dyrektorem sprzedaży w firmie miałam za zadanie przeorganizować oddział sprzedaży w centralnej Polsce odpowiedzialny za sprzedaż na terytorium 1/3 obszaru Polski oraz zbudować sieć sprzedaży hurtowej i detalicznej. W oddziale panował chaos, dotychczasowa sprzedaż była źle zorganizowana, 80 % przeterminowanych należności było u klientów. Stanowiło to duże wyzwanie jak na młodą kobietę, która miała zarządzać trochę starszym męskim zespołem J Amerykański właściciel zaufał mi.
Pierwszą rzecz jaką zrobiłam to przyjrzałam się kluczowym osobom strukturze, porozmawiałam z każdą z nich. Starałam się uzyskać jak najwięcej informacji nt tego w jakich zadaniach czują się najlepiej, jakie mają predyspozycje i talenty. Choć nie miałam wtedy tak silnej świadomości wartości jak dzisiaj oraz słowo coaching nie było mi jeszcze znane. Pamiętam patrzyli z niedowierzaniem, z lekką nieśmiałością, gdy pytałam co najchętniej każdy z nich chciałby robić w tej firmie? Niektórzy w obawie o pacę odpowiadali dyplomatycznie. Czasem mówili, że chcą realizować cele firmy.

Na podstawie wywiadów i rozmów jedną z osób ze sprzedaży przesunęłam do zadań organizacyjnych i operacyjnych, gdyż absolutnie jego kontakt z klientami nie był najmocniejszą stroną, męczył się w tej roli. Natomiast dostrzegłam, że był doskonały w organizacji i dopilnowaniu dostaw do hurtowników i organizacji transportu oraz przygotowywaniu raportów i zestawień. Mówiąc w skrócie reorganizacja przyniosła świetne efekty wraz z sukcesami sprzedażowymi i zredukowaniem przeterminowanych płatności poniżej 20 %. Oddelegowałam też jedną osobę do kontrolowania należności, a przedstawiciele handlowi mieli za zadanie będąc u klienta skontaktować się z dyrektorem lub osobą odpowiedzialną za zamówiony towar. Dodam, że sprzedaż stale szybko rosła, cele firmy zostały zrealizowane.

Jako Lider w roli coacha masz zobaczyć w pracowniku znacznie większy potencjał niż ona sam w sobie widzi. Masz dostrzec jego unikalność, zobaczyć jak realizuje on swoje talenty i predyspozycje w pełni swoich możliwości.

Aspektem, który wpływa świadomie lub nieświadomie na wybory i decyzje każdego człowieka jest jego osobista hierarchii i system wartości. Osobiste wartości są jak kompas wyznaczający kierunek drogi i celu życia, a gdy zboczysz z drogi wyraźnie dają Tobie znaki, że nie honorujesz ich poprzez stan frustracji, niezadowolenia, zniechęcenia.
Gdy honorujesz wartości i wykonujesz pracę, karierę w zgodzie z nimi czujesz jakbyś płynął rzeką życia, która przenosi Ciebie dokładnie w te miejsca i sytuacje, których najchętniej chcesz doświadczać czujesz przypływ radości, zadowolenia, spełnienia na gruncie zawodowym i osobistym.

więcej sprawdź: http://przyciagnijsukcesy.pl

Licencja: Creative Commons
2 Ocena