Każdy z nas dochodzi do tego etapu swojej pracy zawodowej, że zaczynają się w nas pojawiać pytania: "Dlaczego nie zacząć pracować na swój własny rachunek?". Jedni, po przejrzenie szeregu formalności jakie trzeba spełnić szybko rezygnują z tego pomysłu. Ci jednak, których to nie przeraża zaczynają poszukiwać idealnych pomysłów na ich własny biznes.

Data dodania: 2019-06-26

Wyświetleń: 628

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Po przejrzeniu pobieżnie internetu i kalkulacji kosztów oraz potencjalnych zysków duża ilość osób jako prowadzenie własnego, pierwszego biznesu wybiera założenie sklepu internetowego. 

W założeniach wszystko jest łatwe i przyjemne. Stosunkowe niskie koszty prowadzenia takiej działalności sprawiają, że szybko zabieramy się do działania. Wykupujemy domenę, hosting, a następnie, korzystając z wielu dostępnych na rynku oprogramowań, zakładamy własny sklep. Wszystko to możemy zrobić w parę dni, wliczając w to formalności jakie musimy załatwić, aby rozpocząć własną działalność gospodarczą. Na większości oprogramowań jest możliwa nawet bezpośrednia integracja z hurtowniami, w związku z czym my mamy zająć się jedynie znalezieniem klienta i sprzedażą, nie martwiąc się o towar. 

Szybko jednak okazuje się, że nikt sam z siebie nie wchodzi na nasz sklep. Brakuje w nim ruchu, co przekłada się z kolei na marne zyski. Orientujemy się, że w internecie mnóstwo jest sklepów podobnych do naszego z dużo dłuższą historią, większą ilością ocen oraz popularnością. Chcąc zwiększyć zainteresowanie naszym sklepem decydujemy się na wykupienie reklamy. Jeżeli bierzemy się za to sami, to koszty są mniejsze, ale w zdecydowanej ilości przypadków reklama ta jest źle stargetowana i ustawiona, czego konsekwencją jest to, że jest ona nieskuteczna i jedynie tracimy pieniądze. Jeżeli zlecimy reklamę agencji lub wyspecjalizowanemu freelancerowi, to koszty są dużo wyższe i sprawiają, że co miesiąc notujemy pokaźną stratę.

To wszystko sprawia, że tylko 30% polskich sklepów internetowych istnieje w sieci dłużej niż 8 lat, a większość z nich zamyka się po roku.

Może być to szansa na zerknięcie w kierunku dużo bardziej nieoczywistego, aczkolwiek bardzo rozwojowego biznesu. Taką działalnością może być na przykład otwarcie własnego przedszkola.

Co roku w mediach podnosi się kwestia braku wystarczającej ilości miejsc dla dzieci w przedszkolach. Gminy i miasta robią wszystko, żeby te miejsca znaleźć, lecz nadal ich liczba jest za mała. Dlaczego nie spróbować przekuć tego we własny biznes? Pytanie tylko "Jak założyć przedszkole?"

Rodzice na gwałt poszukują odpowiedniego miejsca dla swoich pociech, stale rosnący poziom życia sprawia, że gotowi są oni zapłacić niemałe pieniądze za odpowiednią placówkę. Jeżeli dodamy do tego ile możliwości marketingowych daje nam przykładowo prowadzenie specjalnych, profilowanych przedszkoli, np. ekologicznych, to mamy biznes, który oprócz dużej ilości satysfakcji, może nam dać również pokaźne efekty finansowe.

Większość ludzi uważa, że otwarcie takiej działalności jest skomplikowane i zajmuje dużo czasu. Jednak, gdy się do tego odpowiednio przygotujemy, to odpowiedź na pytanie o to jak założyć przedszkole staje się nagle nie taka trudna, a całe przedsięwzięcie zaczyna nabierać realnych kształtów.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena