Dzięki nim możliwe jest oferowanie konsumentom bardziej spersonalizowanych i ukierunkowanych doświadczeń podczas zakupów, skupianie uwagi, wyróżnianie się spośród konkurencji, a także atrakcyjne zaprezentowanie własnej oferty.
Materiały POS poprawiają doznania klientów podczas zakupów aż o 70%
Według badania firmy doradczej ds. technologii Boston Retail Partners (BRP), materiały POS są w stanie poprawić identyfikację klienta oraz wpłynąć na jego doznania zakupowe aż o 70%. Poza tym podczas badania wykazano, że stosowanie materiałów wspierających sprzedaż usprawnia o 57% dostosowanie mobilnej obsługi klienta oraz w 46% ułatwia pracę sprzedawcom.
Miękkie i twarde materiały POS
W sklepach stosowane są zarówno miękkie, jak i twarde materiały wspierające sprzedaż. Do twardych materiałów zalicza się przede wszystkim półki i regały, kasetony, dyspensery, litery przestrzenne, a także inne materiały pozwalające na długotrwałą ekspozycję towaru. Wśród miękkich materiałów POS należy wymienić ulotki, plakaty, karty i inne jednorazowe elementy marketingowe i promocyjne.
Do produkcji zarówno twardych, jak i miękkich materiałów POS konieczne jest zaangażowanie nowoczesnego parku maszynowego oraz użycie sprawdzonych materiałów. Do produkcji materiałów POS stosuje się obecnie przede wszystkim plexę, disbond, plastik, aluminium, drewno, a także tekturę, karton i papier.
Produkcja nowoczesnych materiałów POS
Sektor handlu detalicznego co roku wyposażany jest w coraz nowocześniejsze materiały wspierające sprzedaż. Do podstawowych z nich należy zaliczyć różnego rodzaju ekspozytory, standy, potykacze czy rollupy wykonywane z tanich i atrakcyjnych wizualnie materiałów syntetycznych. Ze względu na przyzwoite parametry techniczne, biodegradowalność i atrakcyjną cenę coraz częściej do produkcji materiałów POS stosuje się również kartony i tektury.
Większość współczesnych klientów poszukuje coraz szybszych, wygodniejszych, a także bardziej spersonalizowanych doznań i rozwiązań zakupowych. Z tego też względu sklepy coraz częściej stawiają na interakcję konsumenta ze swoją ofertą. Jednym z największych obecnie trendów w retailu jest stosowanie interaktywnych ekranów w standach i ekspozytorach POS, które pozwalają łatwo nawigować klientom po ofercie sklepu, a także dostarczają im wszelkich niezbędnych informacji o produktach i sklepie. Co więcej, digitalowe materiały POS mogą umilać klientom pobyt w sklepie za sprawą angażujących aplikacji.
Produkcja zarówno standardowych, jak i interaktywnych materiałów POS to złożony i wielopoziomowy proces, który rozpoczyna się dokładną analizą potrzeb sklepu, poznania docelowej grupy docelowej i określenia warunków lokalizacyjnych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o profesjonalnej produkcji materiałów POS wspierających sprzedaż sklepów i obiektów handlowych w całej Polsce? Poznaj ofertę firmy Canvas.