Lead generation, czyli generowanie leadów to forma reklamy polegająca na zbieraniu kontaktów do potencjalnych klientów, a w efekcie na budowaniu zainteresowania konkretnym produktem czy usługą oraz tworzeniu zapytań o nie. W ostatnim czasie można zauważyć spory wzrost zainteresowania taką promocją.

Data dodania: 2017-11-30

Wyświetleń: 913

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Lead generation – czy warto pozyskiwać leady?

I chociaż wielu z nas spotkało się z takimi pojęciami jak lead generation czy linki sponsorowane, nie wszyscy wiemy, jak działają w praktyce. Poniższy artykuł przybliża lead generation jako formę promocji i przedstawia argumenty za wykorzystaniem jej w swojej firmie.

 Lead generation w praktyce

W praktyce generowanie leadów może przyjmować wiele różnych form. Zazwyczaj proces jest podzielony na dwa etapy. W pierwszym użytkownik jest kierowany na konkretną stronę internetową. Służą temu głównie kampanie adwords, a konkretnie linki sponsorowane. Najprościej rzecz ujmując, są to reklamy wyświetlające się w wyszukiwarkach. O wysokiej skuteczności, która charakteryzuje kampanie adwords decyduje fakt, że zawartość linków jest dostosowywana do zainteresowań i zachowań konkretnego użytkownika.

Eliminuje to element przypadkowości i zwiększa szanse na pozyskanie wartościowego leada. Jakościowy lead to klient, który jest autentycznie zainteresowany danym produktem, czy usługą i zmotywowany do dokonania zakupu. Kolejnym etapem reklamy jest nakłonienie potencjalnego klienta do udostępnienia firmie swoich danych kontaktowych. Zwykle wykorzystuje się w tym celu odpowiednio przygotowany formularz kontaktowy. Użytkownik, który umieści w nim swój e-mail, czy numer telefonu będzie następnie otrzymywał od firmy określone informacje za ich pośrednictwem.

 Czemu służy generowanie leadów?

Podstawowym celem lead generation jest pozyskanie danych kontaktowych od klientów. Zwykle odbywa się to na zasadzie wymiany - dane kontaktowe w zamian za informacje. Firma może w ten sposób docierać z informacjami do szerszego grona klientów. Za pomocą generowania leadów można również poszerzać grono subskrybentów newslettera.

W ten sposób można informować użytkowników o aktualnych promocjach, czy zmianach na stronie. Ostatecznym celem, któremu służą kampanie adwords generujące leady jest wpływanie na decyzje zakupowe klientów, a więc zwiększanie sprzedaży określonego produktu czy usługi.

 O czym pamiętać, stosując generowanie leadów?

Kluczowym elementem decydującym o skuteczności reklamy wykorzystującej linki sponsorowane do pozyskiwania leadów jest dotarcie do określonej grupy odbiorców. Nie powinny to być przypadkowe osoby, niezainteresowane zawartością promowanej witryny. Szanse na to, że taki użytkownik zdecyduje się na udostępnienie swoich danych firmie są bardzo niewielkie. Kiedy zdefiniujemy już grupę docelową osób, które mogą zostać naszymi klientami, pozostaje jeszcze nakłonienie ich do zostawienia danych kontaktowych.

W tym celu wykorzystuje się zwykle wspomnianą wyżej zasadę wymiany. Potencjalny klient musi być przekonany, że informacje w zamian za które udostępnia firmie kontakt do siebie są tego rzeczywiście warte. W związku z tym trzeba dołożyć wszelkich starań, by tak było. Interesujący newsletter czy webinar zarezerwowany dla ekskluzywnego grona klientów, dostęp do wersji demo programu, czy usługi albo rabat na zakupy w zamian za zapisanie się do newslettera będą bardzo wartościową kartą przetargową.

 Dlaczego warto?

Generowanie leadów uznaje się za jedną z najskuteczniejszych form zdobywania nowych klientów. To bardzo dobra promocja przede wszystkim dla sklepów internetowych. Powszechnie korzystają z niej również witryny internetowe o różnej tematyce, które chcą zwiększyć swoją popularność w sieci.

Kluczowe znaczenie dla skuteczności generowania leadów ma precyzyjne określenie i dobra znajomość targetu klientów, z myślą o którym tworzona jest konkretna kampania. Jeśli firma będzie dysponowała danymi kontaktowymi klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani jej ofertą i sami jej je udostępnili, zwiększenie sprzedaży będzie tylko kwestią czasu i umiejętności marketingowych.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena