Rozwiązania serwerowe a rozwiązania w chmurze
Najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz jak najwięcej na swoim sklepie zarobić i mieć jak największe możliwości rozwoju, będą oczywiście rozwiązania serwerowe, a nie te oparte na chmurze, gdyż dzięki temu masz większe możliwości zmian poszczególnych elementów strony, a także ciągłą kontrolę na tym co się z Twoim sklepem dzieje.
Czym jest Magento?
Magento jest oprogramowaniem działającym na otwartej licencji i posiada wersję zarówno darmową (Magento Community Edition), jak i płatną (Magento Enterprise Edition). Bazą danych skryptu jest MySQL, a językiem programowania PHP. Do działania Magento wystarczą jedynie własna domena i serwer, a także wiedza, jeśli nie, to osoba, która wiedzę programistyczną posiada.
Największe zalety Magento
Magento w swojej „karierze” szybko zyskiwało na popularności, a że oprogramowanie działa na darmowej licencji to programiści, widząc możliwości skryptu, równie szybko zaczęli tworzyć na tę platformę dodatkowe rozszerzenia funkcjonalności (wtyczki).
Skrypt Magento jest bardzo funkcjonalny i posiada praktycznie nieograniczone możliwości. Podstawowe funkcje są podobne do tych, które znajdziesz w wielu platformach sklepów internetowych. Dodatkowo Magento oferuje Ci rozbudowany moduł o raportowania, analizy, płatności czy elastyczny system zarządzania produktami.
Wielką zaletą Magento jest obsługa urządzeń mobilnych, a także pozwala na obsługę kilku sklepów z jednego panelu administracyjnego.
Magento ze względu na możliwości jego rozbudowy, stało się platformą niezwykle popularną, dzięki czemu istnieje spora grupa wsparcia, którą można wykorzystać przy problemach z platformą. Duża społeczność Magento posiada swoje fora dyskusyjne, gdzie w razie potrzeby znajdziesz niezbędne informacje.
Do największych plusów Magento należy przyjazne i skuteczne pozycjonowanie sklepu, opartego na tejże platformie. Optymalizowanie sklepu internetowego na Magento jest o wiele prostsze niż przy korzystaniu z innych skryptów, a to właśnie z uwagi na to, że platforma jest elastyczna, funkcjonalna i rozbudowywalna.
Dwie spore wady Magento
Platforma Magento ma też dwie spore wady. Po pierwsze jej wymagania są wysokie, przez co, aby wszystko działało płynnie, potrzebny jest mocny serwer. Dlatego hosting współdzielony w tym przypadku raczej odpada.
Po drugie Magento jest dosyć trudne w obsłudze, użytkownik bez doświadczenia, nie poradzi sobie z jego obsługą, a przynajmniej natrafi na elementy, które będą mu sprawiały problemy, dlatego bardzo często niezbędne jest zatrudnienie programisty.
W każdym razie Magento nie jest dla osób, które chcą założyć mały sklepik internetowy, chyba, że posiadają odpowiednie środki na zainwestowanie i nastawione są na szybki rozwój. Platforma Magento przemawia szczególnie do średnich, dużych i bardzo dużych sklepów internetowych, a o jej funkcjonalności i popularności świadczy to, że sklepy na Magento posiadają takie marki jak Coca-Cola, Reserved czy Burger King.