Promocja kojarzy się często z reklamą w Google, wyrzucaniem pieniędzy w błoto (to przejęzyczenie – mieliśmy napisać, że w pozycjonowanie) i płatne wyświetlenia na Facebooku. Tymczasem od lat już wiadomo, że nic nie działa równie skutecznie, co seria newsletterów.

Data dodania: 2017-05-16

Wyświetleń: 934

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Magento i Prestashop – proste jest życie sprzedawcy. Część 2.

Jak sklep pomaga w promocji?

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest osiągnięcie takiej rozpoznawalności, żeby reklama stała się jedynie formalnością. Zanim jednak zbuduje się taką renomę, trzeba poświęcić wiele czasu i wysiłku. Na szczęście zarówno skrypt Magento, jak i Prestashop mają pewne dodatkowe funkcje z zakresu marketing automation. Dla porządku zaznaczamy, że inne skrypty też są zwykle w pewnym zakresie przygotowane do automatycznych działań promocyjnych, ale między dwoma liderującymi programami a peletonem zieje przepaść.

Marketing automation w sklepowym wydaniu

Prestashop i Magento mają wbudowanych kilka ciekawych funkcji, które pozwalają na automatyzację działań promocyjnych. Jeszcze więcej można osiągnąć, jeśli ze skryptem zintegruje się kilka pomocnych wtyczek – te zwykle są dość drogie, ale zgodnie z opiniami przedsiębiorców bardzo szybko się amortyzują. Generalnie w kontekście marketing automation skryptów sklepowych warto wspomnieć o kilku możliwościach:

  • automatyczne zbieranie danych kontaktowych do klientów lub potencjalnych klientów;
  • zarządzanie spersonalizowanymi kampaniami mailingowymi (od tworzenia wiadomości, po testy A/B, analitykę marketingową na podstawowym poziomie i współpracę z zewnętrznymi systemami obsługi wiadomości);
  • obsługę wiadomości marketingowych SMS;
  • remarketing w formie spersonalizowanych reklam, mailingów dodatkowych;
  • tworzenie list statystycznych pozwalających dostosowywać prowadzone regularnie kampanie marketingowe w dowolnej formie.

Od czego zacząć?

Podstawowe możliwości skryptów Magento i Prestashop są tu źródłem największych korzyści i punktem wyjścia do ewentualnej rozbudowy systemu. Samo zbieranie adresów i tworzenie zróżnicowanych, sortowanych list marketingowych w połączeniu z możliwością automatycznej wysyłki spersonalizowanych wiadomości to już opcja, nad którą trzeba pracować godzinami w innych skryptach, a często przy okazji wydać na to setki złotych. Tutaj podstawowa funkcjonalność wymaga tylko prostej konfiguracji, a wydatki zaczynają się dopiero w chwili podjęcia decyzji o znaczącej rozbudowie systemu automatyzacji.

Indywidualne nie tylko mailingi

Było słowo o spersonalizowanych mailingach i remarketingu – to już sygnał, w jaką stronę należy modyfikować sklep. Zamiast projektowania wrażeń wszystkich użytkowników, należy je zaprojektować dla każdego klienta osobno. Tylko jak to zrobić? To proste – trzeba tylko odpowiednio skonfigurować parę funkcji w skrypcie sklepu i właśnie to będzie tematem kolejnego artykułu o lekceważonych i zostawionych odłogiem funkcjach, które mogą stać się podwalinami sukcesu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena