Trafność gadżetu
Niezależnie od tego czy nasza firma istnieje w świadomości potencjalnych klientów, każde przedsiębiorstwo powinno w planie budżetowym zakładać wydatki na gadżety reklamowe. Nie bez powodu istnieje powiedzenie, że “reklama jest dźwignią handlu”. To, jak będą nas odbierać klienci, w dużej mierze zależy nie tylko od naszych usług, ale także od tego jak dbamy o naszych klientów.
Powstało mnóstwo prac na temat tego, jak gadżety reklamowe wpływają na klienta i jak możemy nimi wpływać na zachowanie naszych kontrahentów. Dwie podstawowe cechy jakie powinien mieć skuteczny gadżet to trafność i użyteczność. Dla przykładu: jeśli w środku lata podarujemy swoim klientom “gratisiaka” w postaci ciepłych skarpet, nie trafimy tym do klienta. Ten zabieg nie tylko sprawi, że stracimy w oczach klientów, ale też niepotrzebnie stracimy pieniądze na zakupienie gadżetów.
Decydując się na gadżety reklamowe powinniśmy brać pod uwagę między innymi jego aktualność. Jeśli zbliża się lato, podarujmy naszym klientom coś, co pomoże im się uporać z chłodem lub nawiązuje do pory roku.
Przykłady gadżetów
Gadżetów na najcieplejszą porę roku jest naprawdę mnóstwo. Firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych przedmiotów, które przyciągną potencjalnych klientów i zadbają o dotychczasowych kontrahentów. Jednak należy także pamiętać, by w jakimś stopniu dopasować gadżety do branży, którą się zajmujemy.
Jeśli działamy w branży dziecięcej mamy ogromne pole do popisu. Możemy zdecydować się na zabawne czapeczki z zamontowanym wiatraczkiem w daszku. Dzieci możemy także obdarowywać kolorowymi wiatraczkami.
Klientki salonów kosmetycznych i drogerii także spojrzą przychylnym okiem na markę, jeśli otrzymają stylowy gadżet. Wzorzysta torba na lato, dmuchana piłka czy zabawne okulary słoneczne - to wszystko na pewno sprawi, że klientki po kolejne zakupy lub kolejną usługę wrócą do nas.
W firmach związanych ze sportem także można wykorzystać kilka gadżetów, które na pewno spodobają się aktywnym fizycznie klientom. Sportowe okulary mogą przydać się nie tylko podczas uprawiania sportu, ale świetnie sprawdzą się podczas odpoczynku na plaży. Każdy klient doceni taki prezent. Podobnie jest z japonkami. Sprawdzą się na basenie miejskim i podczas spacerów w nadmorskim mieście.
Ostatnią propozycją jest kompres chłodzący. Ten gadżet sprawdzi się w każdym biznesie. Wystarczy włożyć go do lodówki na jakiś czas, by potem mógł naszym klientom przynieść ulgę podczas upalnych dni. Co więcej nie musimy się decydować na standardowy, prostokątny kształt kompresu, a możemy dobrać taki, który najbardziej wpisuje się w charakter naszej firmy.
By zwykłe przedmioty takie jak kompresy chłodzące, piłki plażowe czy okulary były gadżetami, musi się na nich znajdować logo naszej firmy. Powinno być widoczne, ale nie nachalne. Obdarowując klienta gadżetem z logo marki sprawimy, że będzie się on czuł przywiązany do naszej firmy. A przecież na takich klientach nam zależy.