Trwa prawdziwa rewolucja w handlu detalicznym. Rosną oczekiwania klientów – bardziej świadomych, ceniących swój czas i wygodę zakupów, którzy mają coraz większe oczekiwania wobec sklepów stacjonarnych. 

Data dodania: 2017-05-26

Wyświetleń: 930

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zrozum klienta

Na niezwykle konkurencyjnym rynku wymusza to od ich właścicieli zmianę realizacji procesu sprzedaży w placówce. Kluczem jej efektywności jest – bardziej niż kiedykolwiek - umiejętne odczytywanie potrzeb klienta. W jaki sposób branża retail może badać preferencje nabywców i jakie płyną z tego korzyści?

Zmiana podejścia do potrzeb klienta

Wpływ na decyzje zakupowe klientów mają już nie tylko takie podstawowe czynniki, jak cena, dostępność towarów i usług czy lokalizacja sklepu. By skutecznie sprzedawać, właściciele sklepów tradycyjnych muszą zbierać dokładne i autentyczne dane podczas wizyty klientów w sklepie. Poddając je następnie dogłębnej analizie, mają szansę na zrozumienie ich rzeczywistych potrzeb. To właśnie poznanie zachowań klientów w sklepie i ich rzeczywistych wyborów stanowią dla branży retail kompas, dzięki któremu możliwe jest tworzenie efektywnej i spersonalizowanej komunikacji oraz kierowanie swojej oferty do odbiorców we właściwym miejscu i czasie.

Ogromny potencjał nowych technologii

Już teraz na polskim rynku rośnie zainteresowanie nowymi technologiami, na które otwierają się właściciele sklepów stacjonarnych. Jedną z ważniejszych ról w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku odgrywają beacony i Wi-Fi. Niewielkie nadajniki komunikują się z telefonami klientów podczas ich wizyty w sklepie za pomocą technologii Bluetooth 4.0 (Bluetooth Low Energy) poprzez czujnik sieci Wi-Fi. Z ich pomocą przedsiębiorstwa działające w branży retail mogą obserwować w czasie rzeczywistym zachowania konsumentów w stacjonarnych punktach sprzedaży.

Efektywna komunikacja z grupą docelową

Uzyskana dzięki beaconom wiedza zawiera między innymi informacje o tym, ile czasu klient spędził w danej strefie sklepu, czy jego wizyta zakończyła się podejściem do kasy oraz czy ponowił on zakupy w sklepie. Pomiar i analiza potrzeb klienta stacjonarnego to jednak nie wszystko. Niezwykle ważna dla sklepów tradycyjnych jest również możliwość realizowania dzięki uzyskanym informacjom skutecznych akcji promocyjnych i bezpośredniego przesyłania wartościowych komunikatów na telefony klientów. Spersonalizowana i kontekstowa komunikacja to jednocześnie najprostsza droga do zbudowania trwałej i opartej na lojalności relacji z klientem, a w efekcie – zwiększenie ruchu i sprzedaży w sklepie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena