0
głosów
- +

Marketing konwersacyjny

Autor:

Aktualizacja: 08.05.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 320 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Z platformy komunikacyjnej Facebook Messenger korzysta już ponad miliard osób miesięcznie, więc nikogo nie dziwi, że właśnie tam marki szukają swoich klientów. 


Pojawienie się chatbotów w tym komunikatorze jest równoznaczne z otwarciem pewnego tunelu, który ma łączyć z klientem i pomóc budować silną relację. Dobrze zaprojektowany chatbot na pewno zwabi użytkownika, a nawet będzie w stanie zwiększyć sprzedaż lub ocieplić wizerunek brandu. Mówi się już o zjawisku nazwanym conversational commerce, czyli o handlu konwersacyjnym.

 

Conversational commerce swój sukces zawdzięcza powrotowi do prostego i dobrze znanego nam formatu komunikacji. W czasach, w których nowe aplikacje atakują nas z każdej strony chętnie wracamy do znanych komunikatorów, które wszyscy posiadamy. Obecność marki na Messengerze to dla klienta szybki i przyjemny sposób nawiązania kontaktu, by skutecznie rozwiązać swój problem lub zostać obsłużonym. Rozmawiając z marką przez Messenger mamy uczucie jakbyśmy kontaktowali się z bliskim znajomym. Chatbot ma więc być takim wirtualnym asystentem, do którego możemy zawsze napisać i błyskawicznie otrzymać pomoc.

 

Nikt z nas nie lubi na pewno czekać godzinami na infolinii, tylko po to by dowiedzieć się, że i tak nie można rozwiązać naszego problemu. Conversational commerce to trend marketingowo-technologiczny, który w pewnym sensie powstał właśnie przez tak irytujące procesy. Bot, który zaprojektowany jest by wykonać wiele czynności standardowego centrum obsługi klienta, to idealne narzędzie które zadowoli klienta, a firmie na pewno pozwoli obniżyć koszty związane z tym sektorem.

 

Marki zawsze poszukują nowej ścieżki dotarcia do klienta i zaoferowania czegoś ciekawego. W XXI wieku obecność na Facebooku to podstawa, a firmy dbają o budowanie określonego wizerunku na fanpage’u i o pozostanie w stałym kontakcie z klientem. Messenger to nowy, atrakcyjny kanał przekazywania informacji, sprzedaży i interakcji między biznesem a konsumentem, który chętnie odwiedza platformę.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij