Przygotowanie dobrego narzędzia, które będzie działać na platformach komunikacyjnych i zachęcać klienta do interakcji to klucz do sukcesu w tym sektorze. Chatboty to proste programy, które nie wygenerują nam dodatkowych kosztów podczas wdrażania, a mogą przynieść fantastyczne efekty sprzedażowe lub marketingowe. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, by conversational commerce sprawdziło się w naszym biznesie.
Najważniejsze to ustalić jakiego bota potrzebujemy. Funkcjonalności jednego narzędzia mogą sprawdzić się również dla innego, ale dostosowanie zakresu jego opcji to już kwestia personalna każdej firmy. Dobry chatbot powinien również mieć własny język i osobowość. Conversational commerce czerpie z idei prostej rozmowy, a rozmowa ta powinna być właśnie bogata i jak najbardziej swobodna.
Użytkownikowi niewiele potrzeba do zniechęcenia. Dlatego bot, który będzie za bardzo przypominał robota nie zyska sympatii rozmówcy i będzie go nudził. Istotą nie jest nabranie użytkownika, że rozmawia z człowiek, lecz sprawienie, że wyczuje maszynę, ale nadal będzie chciał angażować się w konwersację z nią. Wszystko jednak musi dziać się z umiarem. Zbyt wygadany bot, który często wysyła lawinę materiałów, będzie postrzegany jako spamer.
Nawet najlepsze chatboty spotykają się z przeszkodami i natrafiają na błędy. Wady naszego narzędzia będą wytykane przez użytkowników, ale to nie powinno nas zniechęcać. Solidny feedback pozwoli nam eliminować błędy i udoskonalać bota, dlatego każda uwaga dotycząca jego działania jest na wagę złota. To w końcu użytkownicy mają być najbardziej zadowoleni, dlatego chatbot musi spełniać ich rosnące oczekiwania.
W erze przemijania aplikacji boty odnajdą się rewelacyjnie. Marka ma dzięki nim szansę na połączenie się ze swoimi klientami i zwiększenie sprzedaży. Wszystko wraca już do formatu zwykłej rozmowy, dlatego conversational commerce ma szansę przyjąć się na dłużej i wzbudzić prawdziwą technologiczną sympatię wśród developerów oraz użytkowników platform komunikacyjnych.