Pojawienie się chatbotów w tym komunikatorze jest równoznaczne z otwarciem pewnego tunelu, który ma łączyć z klientem i pomóc budować silną relację. Dobrze zaprojektowany chatbot na pewno zwabi użytkownika, a nawet będzie w stanie zwiększyć sprzedaż lub ocieplić wizerunek brandu. Mówi się już o zjawisku nazwanym conversational commerce, czyli o handlu konwersacyjnym.
Conversational commerce swój sukces zawdzięcza powrotowi do prostego i dobrze znanego nam formatu komunikacji. W czasach, w których nowe aplikacje atakują nas z każdej strony chętnie wracamy do znanych komunikatorów, które wszyscy posiadamy. Obecność marki na Messengerze to dla klienta szybki i przyjemny sposób nawiązania kontaktu, by skutecznie rozwiązać swój problem lub zostać obsłużonym. Rozmawiając z marką przez Messenger mamy uczucie jakbyśmy kontaktowali się z bliskim znajomym. Chatbot ma więc być takim wirtualnym asystentem, do którego możemy zawsze napisać i błyskawicznie otrzymać pomoc.
Nikt z nas nie lubi na pewno czekać godzinami na infolinii, tylko po to by dowiedzieć się, że i tak nie można rozwiązać naszego problemu. Conversational commerce to trend marketingowo-technologiczny, który w pewnym sensie powstał właśnie przez tak irytujące procesy. Bot, który zaprojektowany jest by wykonać wiele czynności standardowego centrum obsługi klienta, to idealne narzędzie które zadowoli klienta, a firmie na pewno pozwoli obniżyć koszty związane z tym sektorem.
Marki zawsze poszukują nowej ścieżki dotarcia do klienta i zaoferowania czegoś ciekawego. W XXI wieku obecność na Facebooku to podstawa, a firmy dbają o budowanie określonego wizerunku na fanpage’u i o pozostanie w stałym kontakcie z klientem. Messenger to nowy, atrakcyjny kanał przekazywania informacji, sprzedaży i interakcji między biznesem a konsumentem, który chętnie odwiedza platformę.