Jeżeli jesteś właścicielem małego sklepu internetowego, albo sprzedajesz swoje produkty za pośrednictwem aukcji internetowych, to ten tekst jest właśnie dla Ciebie.

Data dodania: 2017-03-16

Wyświetleń: 1495

Przedrukowań: 2

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak samodzielnie robić zdjęcia reklamowe?
Pozwoli Ci w szybki sposób dowiedzieć się, w jaki sposób wykonać zadowalające, proste zdjęcie przedstawiające Twój produkt w najlepszym możliwym świetle. Wszyscy wiemy, że zdjęcia to podstawa sukcesu w sprzedaży internetowej. Już dawno udowodniono nam, że kupujemy oczami, że to obrazy sprzedają i zachęcają nas do podjęcia określonych decyzji. Dlatego dzisiaj dowiesz się, jak poprawić wygląd Twoich zdjęć w prosty i szybki sposób.
 
Do tej pory pewnie fotografowałeś na kocu, kanapie, podłodze, czy stole, a otoczenie Twojego produktu nie było zbyt korzystne i nie eksponowało wystarczająco produktu. Gdyby było inaczej, zapewne nie szukałbyś odpowiedzi na pytanie postawione w tytule tego tekstu. Musisz więc zmienić kilka rzeczy, całkiem prostych i szybkich. Najpierw powiem Ci, co zmienimy, a później co będzie Ci potrzebne do wykonania zadowalającego zdjęcia.
 
Po pierwsze, postarajmy się określić produkt i jego otoczenie. O ile fotografowanie butów w plenerze i przy dobrym świetle na kłodach drzew, chodnikach, czy schodach jest spoko, o tyle fotografowanie zegarka, książki, czy zabawek dla dzieci na wytartym i poprzecieranym prześcieradle, albo kocyku nie wygląda dobrze. Nie wspominając już o temacie ciuchów. Zmieniamy więc przede wszystkim otoczenie produktu, który będzie fotografowany, na takie, które albo całkowicie uwydatni produkt, albo nada mu dodatkowego kontekstu. Otoczenie zależeć będzie od rodzaju produktu, dlatego teraz kilka przykładów tego co i w jaki sposób możemy fotografować, żeby wyglądało dobrze. Zdjęcia z tematycznym otoczeniem możemy zrobić dla produktów takich jak książki, odzież, elektronika, ramki na zdjęcia, produkty codziennego użytku jak chociażby garnki - chociaż te trudno dobrze sfotografować w kuchni. Uniwersalnym otoczeniem dla większości produktów jest naturalnie brak otoczenia, czyli biała przestrzeń. Takie zdjęcia najlepiej eksponują produkty i pozwalają klientom dostrzec dokładnie sam produkt i żadne otoczenie nie odwraca od niego uwagi. I teraz dowiesz się, jak fotografować produkty właśnie w takim otoczeniu.
 
Potrzebne rzeczy:
  • aparat fotograficzny, albo smartfon z w miarę dobrym aparatem
  • biały karton papieru, odpowiedniej wielkości, aby zmieścił się na nim produkt
  • dobre światło - najlepiej środek dnia, gdy piękne słoneczko wdziera się do domu praktycznie przez każde okno
 
Jak to wszytko połączyć, żeby miało ręce i nogi? Prosto - stawiamy produkt na białym tle. Jeżeli jest duży i będziemy fotografować z perspektywy na wprost, a nie z góry, warto zadbać o to, aby stworzyć tło z białego kartonu. Można ten karton przykleić do ściany, czy kawałka wyższej deski, tak aby karton imitował cyrkolamę. Całą scenerię zdjęciową warto ustawić bokiem do światła i przy przeciwległym boku pobawić się z białą kartką papieru, która może powypełniać i poodbijać cienie, aby równomiernie oświetlić produkt. Zdjęcie w takich warunkach można wykonać każdym aparatem, nie jest to trudne, a białe przyjemne tło i dobrze ustawiony produkt naprawdę zmieni odbiór przedmiotu, przez potencjalnych kupujących. Warto jednak pamiętać, aby zdjęcie później rozjaśnić w jakimś programie graficznym, albo od razu w aparacie podnieść ekspozycję, ponieważ automatyczny pomiar światła praktycznie zawsze obniża ekspozycję tak, że biała kartka jest szara, a nie biała. Trzeba o tym pamiętać, żeby zdjęcie wyszło zadowalająco ładne.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena