Kolejki. Zna je dobrze każdy. Czy zastanawiałeś się, ile czasu spędziłeś w oczekiwaniu na swoją kolej? Na szczęście wraz z rozwojem technologicznym, przychodzą konkretne rozwiązania tego problemu.

Data dodania: 2017-03-02

Wyświetleń: 1166

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W firmach przyjmujących wielu klientów a przede wszystkim w budynkach organizacji rządowych natknąć możemy się na długie kolejki. Z podobnym zjawiskiem spotkać można się także w różnego rodzaju szpitalach lub klinikach, niezależnie czy są one publiczne, czy prywatne. Dziesiątki, a niekiedy setki zniecierpliwionych klientów to poważny problemem do rozwiązania dla osób zarządzających daną instytucją. Można powiedzieć, że jest to cena sukcesu danej firmy lub po prostu typowa cecha wszystkich urzędów. Można też jednak przedsięwziąć działania w celu poprawy tej sytuacji.

Konieczność odczekania określonego czasu oczywiście wynika z ograniczeń, jakie dotyczą personelu omawianych urzędów, przychodni, czy choćby restauracji szybkiej obsługi. Wszystko da się jednak odpowiednio zoptymalizować, tak aby zapewnić dobrą organizację pracy, a zarazem zaoszczędzić cenny czas naszych klientów. Za przykład posłużyć może pewna znana marka barów szybkiej obsługi, która w ostatnim czasie z powodzeniem wdrożyła system kolejkowy, dzięki czemu udało się jej usprawnić działanie całego personelu, a klientom dostarczyć jedzenie jeszcze szybciej.

Jest wiele miejsc, w których konieczne jest wprowadzenie systemu kolejkowego. Wśród tych funkcjonujących w sektorze publicznym znaleźć szeroki przekrój, od urzędów władz lokalnych, aż do placówek dyplomatycznych, które przyjmują u siebie interesantów. Oczywiście różnica pomiędzy tymi instytucjami jest olbrzymia. Dlatego potrzebna jest szeroka dywersyfikacja podobnych narzędzi, tak aby najlepiej były dostosowane do potrzeb danej instytucji.

Systemy kolejkowe nie muszą ograniczać się wyłącznie do usprawniania przyjmowania klientów. Dobrym przykładem są te systemy, które działają w instytucjach medycznych. Są one w stanie nie tylko poprawić drożność przyjmowania pacjentów, ale także poprawić funkcjonowanie laboratoriów.

Systemy kolejkowe to nie tylko automaty, które wydają numerki. Za sprawą bardziej fachowych narzędzi instytucje zainteresowane podobną usługą są w stanie wprowadzić system rezerwacji wizyt za pośrednictwem internetu. Zdarzyło Ci się otrzymać wiadomość SMS z przypomnieniem o jutrzejszej wizycie u internisty? Bynajmniej nie wysłali go osobiście pracownicy z recepcji przychodni. Jest to zasługa specjalistycznego oprogramowania, z którego korzysta Twoja przychodnia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena