Chcąc zatrudnić się w sklepie, niezależnie jakiej jest on wielkości, bardzo często można znaleźć informację o mile widzianych lub wymaganych umiejętnościach, które dotyczą obsługi kasy fiskalnej. Gdzie zdobyć takie umiejętności, aby sprostać oczekiwaniom przyszłego pracodawcy?

Data dodania: 2016-11-08

Wyświetleń: 1061

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zdobądź umiejętności na kursie

W zasadzie istnieją dwa sposoby, aby zdobyć stosowne umiejętności. Przekonać pracodawcę, żeby pomimo wszystko nas zatrudnił lub uprzednio ukończyć stosowny kurs. W każdym większym mieście istnieją firmy, które organizują odpowiednie szkolenia. Wbrew pozorom nauczenie się tego, jak obsługiwać urządzenie wcale nie jest takie trudne, gdyby było inaczej, to dlaczego tak szybko sprzedawcy rejestrują nasze zakupy? Producenci urządzeń dbają o to, aby obsługa była prosta, ergonomiczna i intuicyjna.

Ile kosztuje kurs?

W sieci można znaleźć różne oferty, jednak co się liczy najbardziej to zajęcia praktyczne, które pozwolą nauczyć się obsługi obecnie używanych urządzeń, dostosowanych do obowiązujących przepisów. Ceny są różne i wahają się od paru set do nawet kilkuset złotych. Ważny jest także czas szkolenia, który może wynieść od kilku do kilkudziesięciu godzin. Wiadomo, że czas trwania szkolenia jest proporcjonalny do ilości przekazywanej wiedzy, należy zatem uważnie dowiedzieć się, czego nauczy nas firma szkoleniowa.

Ponadto istotne są warunki w jakich odbywa się szkolenie oraz doświadczenie ośrodka. Poszukując stosownej oferty zwróćmy uwagę także i na te detale.

Czego dowiesz się na kursie

Na kursie obok wiedzy teoretycznej zdobędziemy przede wszystkim praktyczne umiejętności obsługi urządzenia oraz sprawnego obsługi sprzedaży. Wśród wymienionych umiejętności wymienić można: wystawianie paragonów, faktur oraz innych pokwitowań, przyjmowania zwrotów, reklamacji, drukowanie utargów dziennych, wymianę papieru. Ponadto nauczymy się jak przyjmować produkty do magazynu (czyli rejestrować nowe towary).

Ważne jest także programowanie samego urządzenia, a więc dodawanie różnych skrótów klawiszowych, jego konserwacja oraz właściwe użytkowanie. Na wielu kursach firmy organizujące szkolenia przekazują także podstawowe informacje dotyczące obsługi klientów, a także sposoby reakcji w sytuacjach trudnych i stresujących.

Każdy kurs kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym, potwierdzającym zdobyte kwalifikacje. Na tej podstawie wystawiany jest certyfikat, który poświadcza ukończenie kursu oraz zdobyte umiejętności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena