Każdemu z nas zdarzyło się na pewno być na jakiejś imprezie plenerowej, mniejszej czy większej. Eventy takie rządzą się swoimi prawami i charakterystyczną oprawą. Jednym z jej elementów są reklamy pneumatyczne.

Data dodania: 2016-05-25

Wyświetleń: 1013

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Zalety stosowania reklam pneumatycznych

Dmuchańce są jednym z najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej, do czego przyczyniają się między innymi kwestie techniczne: są lekkie, łatwe i szybkie w transporcie i montażu, po zapakowaniu zajmują mało miejsca. Jednak oczywiście najważniejsze są kwestie marketingowe i tutaj zalety reklam dmuchanych są niepodważalne. Stały się już stałym elementem pikników, festynów i innych masowych imprez na świeżym powietrzu.

Co decyduje o skuteczności marketingowej dmuchańców?

  • Wydarzeniom plenerowym towarzyszy dobra zabawa i luźna atmosfera – zrelaksowana osoba jest podatniejsza na działanie reklamy i zapamiętanie danej firmy i usługi
  • W krótkim czasie (kilka, maksymalnie kilkanaście godzin) można zaprezentować je dużej liczbie osób
  • Dobrze wpisują się w krajobraz, nie są nachalne i nie denerwują odbiorców
  • Działają bezpośrednio, ale nie wymagają aktywności – bierne oddziaływanie jest skuteczne niż to, które wymaga jakiejś deklaracji
  • Nie niosą nadmiaru informacji, zazwyczaj jest to tylko nazwa i logo producenta
  • Przywołują pozytywne skojarzenia – „a, widziałem tę reklamę podczas ...” – wspomnienie relaksu działa korzystnie i zwiększa szansę sprzedaży lub zawarcia transakcji
  • Budują pozytywny wizerunek marki, zwłaszcza wtedy, kiedy jest ona jednym ze sponsorów
  • Są atrakcyjne wizualnie

Do najczęściej stosowanych rodzajów reklam pneumatycznych należą:

  • namioty dmuchane (mogą posiadać wewnętrzne oświetlenie halogenowe lub ledowe)
  • atrapy produktów – najlepiej wybrać sztandarowy produkt firmy
  • maskotka lub logo
  • bramy oznaczające start i metę (najczęściej na imprezach sportowych)
  • nadmuchiwane bannery
  • pufy i fotele
  • różnego rodzaju balony – najpopularniejszy typ reklam dmuchanych
  • windyman (skydancer) – postać przypominająca człowieka, poruszana przez wiatr, często widziana na koncertach i meczach piłkarskich
  • sterowce reklamowe
  • SkyWizBoard – balon bezzałogowy przytwierdzony do ziemi linami, kołyszący się na wysokości kilkunastu – kilkudziesięciu metrów

Aby wzmocnić siłę przekazu, można dodatkowo zainstalować inne nośniki, jak na przykład flagi i bannery tradycyjne.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena