Reklamy dmuchane, jak na przykład popularne baloniki, balony wielkoformatowe, kolumny, bramy czy nawet zabawki pływające, to świetny pomysł na wypromowanie swojej marki w grupie docelowej. Tym bardziej może zaskakiwać, że stosunkowo niewiele firm decyduje się na ten krok. 

Data dodania: 2020-07-22

Wyświetleń: 547

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

4 sytuacje, kiedy warto zainwestować w reklamy dmuchane

Prawdopodobnie ma to związek z przeświadczeniem, że reklamy dmuchane są drogie i kłopotliwe w użytkowaniu, ale takie twierdzenie ma mało wspólnego z rzeczywistości – szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę ewidentne korzyści płynące z tego sposobu promocji firmy. Poza tym nadmuchiwane nośniki reklamowe są trwałe i mogą być wykorzystywane przez bardzo długi czas przy okazji różnych kampanii marketingowych. Jeśli sam od pewnego czasu zastanawiasz się, czy nie pójść w tym kierunku, to uważnie przeczytaj ten artykuł. Wymieniamy w nim 4 sytuacje, kiedy warto zainwestować w reklamy dmuchane.

 

Kiedy Twoja konkurencja (jeszcze) tego nie robi

Dmuchańce reklamowe z pewnością nie są zaliczane do głównego nurtu nośników elementów identyfikacji wizualnej marki. To daje spore pole do popisu tym firmom, które wolą wyznaczać trendy, a nie tylko podążać utartymi ścieżkami. Dmuchane reklamy mogą stanowić bardzo atrakcyjną, nieoczywistą alternatywę chociażby dla billboardów, banerów czy siatek mesh. W ten sposób łatwo wyróżnisz swoją markę na tle konkurencji, przykujesz uwagę przedstawicieli grupy docelowej i dasz się zapamiętać.

Warto też zaznaczyć, że zainteresowanie dmuchanymi reklamami jest coraz większe, dlatego wkrótce ten format może stać się standardem w Twojej branży – i wówczas trudniej będzie o element zaskoczenia. Dlatego nie zwlekaj długo z podjęciem decyzji i zainwestuj w reklamy dmuchane zanim zrobi to Twoja konkurencja.

 

Gdy chcesz znacznie zwiększyć widoczność i rozpoznawalność swojej marki

Reklamy dmuchane mają to do siebie, że budzą bardzo pozytywne emocje. Są czymś oryginalnym w zalewie sztampowych, oklepanych reklam statycznych, jakich pełno już w Polskich miastach i przy drogach. Powinieneś wiedzieć, że coraz więcej konsumentów cierpi na tzw. ślepotę banerową. Jest to termin zapożyczony z marketingu internetowego, natomiast mający odzwierciedlenie również w reklamie outdoorowej.

Ślepota banerowa (banner blindeness) to bardzo niekorzystne zjawisko dla reklamodawców. Polega ono na tym, że spora część konsumentów w ogóle nie dostrzega banerów reklamowych, nie zwraca uwagi na przekazywaną przez nie treść, a tym samym nie może mieć świadomości istnienia promowanych na banerach marek. Jest to typowy efekt przesytu.

Reklamy dmuchane przełamują schemat, są interesujące, stanowią przyjemną dla oka odmianę i bardzo dobrze wpasowują się w miejski krajobraz. Można je ustawiać właściwie gdziekolwiek, regularnie zmieniać ich lokalizację i tym samym na bieżąco reagować na zmieniające się oczekiwania czy zachowania konsumentów. To ogromna przewaga w stosunku do statycznych reklam outdoorowych.

 

Kiedy planujesz serię kampanii, ale realizowanych w różnych miejscach

Ogromną zaletą dmuchanych reklam jest mobilność. Nie ma żadnego problemu z tym, aby po skończonej akcji promocyjnej zabrać całą reklamę ze sobą, nawet przewożąc ją w samochodzie osobowym. Taka reklama nie jest na stałe związana z gruntem czy ścianą, nie trzeba jej długo demontować, samo rozkładanie również zajmuje bardzo mało czasu – wystarczy podłączyć dmuchawę.

W ten sposób ujawnia się istotny i kolejny argument przemawiający za tym, aby zainwestować w reklamy dmuchane. Jest to nośnik, z którego możesz korzystać wielokrotnie, przez długi czas, w różnych miejscach i przy okazji osobnych kampanii promocyjnych. Nie jest tutaj tak, jak w przypadku billboardu – gdy zapłacisz za ekspozycję przez okres 3 miesięcy, to reklama będzie widoczna tylko w tym miejscu.

W efekcie reklamy dmuchane można traktować, jako bardzo roztropne inwestycje w rozwój firmy i promocję marki. Raz wydane pieniądze będą pracować miesiącami, a sama reklama pozwoli pozyskiwać klientów dziś, za tydzień, za kwartał, w przyszłym roku itd.

 

Kiedy warto zainwestować w reklamy dmuchane? Gdy chcesz promować markę w sposób kompleksowy

Prawdopodobnie sporo ostatnimi czasy inwestujesz w marketing internetowy – i bardzo dobrze, bo sieć jest dziś niezwykle istotnym kanałem pozyskiwania klientów. Nie powinieneś jednak w 100% opierać swojej reklamy na mediach cyfrowych. Wciąż duża grupa klientów nie korzysta intensywnie z sieci. Powinieneś o nich pamiętać projektując kampanię reklamową – a już szczególnie w sytuacji, gdy Twój biznes opiera się na sprzedaży bezpośredniej.

W takim wypadku powinieneś sięgać również po bezpośrednie kanały komunikacji z klientami, czyli outdoor. Reklamy dmuchane są atrakcyjne, zauważalne, trudno je zignorować w przestrzeni miejskiej, podczas targów czy różnych imprez branżowych. Tym samym traktujemy je, jako bardzo skuteczny nośnik, umożliwiający konsumentom szybkie zapoznanie się z wizerunkiem marki i jego łatwe zapamiętanie. Marka promowana przy użyciu efektownych, profesjonalnie wykonanych dmuchańców (np. https://grupaluxpol.pl/reklama-pneumatyczna/ )  zyskuje na atrakcyjności i budzi większe zaufanie. To najważniejszy argument przemawiający za tym, aby zainwestować w reklamy dmuchane.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena