1
głosów
- +

Czy to zakwaszenie organizmu?

Autor:

Aktualizacja: 14.11.2015


Kategoria: Zdrowie / Aktualności


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1156 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Czy to zakwaszenie organizmu?

Częste infekcje, brak energii, złe samopoczucie czy słaba kondycja skóry, włosów i paznokci to tylko niektóre objawy mogące świadczyć o zakwaszeniu organizmu.


W takim przypadku należy podjąć odpowiednie kroki, aby przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w naszym organizmie, gdyż zakwaszenie może prowadzić do dużo poważniejszych skutków zdrowotnych.

Objawy zakwaszenia organizmu

Oprócz wyżej wspomnianych, do charakterystycznych objawów zakwaszenia organizmu zaliczyć można bóle głowy, zaburzenia pracy układu pokarmowego w postaci zgagi, wzdęć, zaburzenia koncentracji oraz nadmierne wypadanie włosów. Mogą również wystąpić bóle w stawach oraz mięśniach, a także ogólne rozdrażnienie.

Przyczyny zakwaszenia organizmu

 

Głównym winowajcą zakwaszenia organizmu jest niewłaściwa dieta, bogata w produkty zakwaszające. Ponadto przyczyną może być brak aktywności fizycznej, nadmierny  i długotrwały stres. Do produktów zakwaszających należą: mięso, jaja, ryby, produkty zbożowe, sery, tłuszcze, alkohol, kawa i herbata.  Wszelkie składniki pokarmowe, które zawierają duże ilości fosforu, siarki oraz chloru mają działanie zakwaszające.

Dieta odkwaszająca

Aby uniknąć zakwaszenia organizmu, a także by przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w sytuacji, gdy nasz organizm już został zakwaszony, należy w pierwszej kolejności sięgnąć po odpowiednią dietę. Musi ona działać w sposób alkalizujący, czyli być bogata w produkty zawierające wapń, magnez, potas oraz sód. Należą do nich: kasza jaglana i gryczana, mleko, śmietana, szpinak, bakłażan, cukinia, marchew, seler, pomidor, burki, maliny, cytrusy, truskawki, brzoskwinie, kiwi, arbuz, banany, a także oliwa z oliwek, migdały, herbata zielona oraz kawa zbożowa.

Ponadto dieta powinna być zrównoważona. Oznacza to, że stosunek produktów kwasotwórczych do zasadowych powinien wynosić 20% do 80%. Pamiętajmy również o tym, aby pić w ciągu dnia dużo wody lub herbat ziołowych, minimalizując ilość alkoholu, ale również papierosów. Warto też ograniczyć ilość spożywanego cukru rafinowanego oraz produktów wysokoprzetworzonych.

Prowadzenie uregulowanego trybu życia, odpowiednia ilość snu oraz relaksu w połączeniu z dietą zasadową pozwoli uchronić nasz organizm przed zakwaszeniem.

 

Lista Tagów: zakwaszenie organizmu

Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij