Reklama mobilna różni się jednak od desktopowej i dlatego przy jej tworzeniu warto kierować się nieco innymi wyznacznikami.
Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Reklama na urządzeniach mobilnych powinna być dobrze dopasowana do wielkości strony - działa tu ta sama zasada, co w przypadku witryn internetowych. Jeśli użytkownik, przeglądając sieć na smartfonie, trafi na stronę, którą trzeba powiększać lub przesuwać, aby cokolwiek odczytać, szybko się zniechęci. Niedostosowana reklama ma jeszcze jedną wadę - zasłania witrynę, co prowadzi do niechcianych kliknięć.
Także duża ilość reklam na jednej stronie mobilnej może zirytować przeglądającego. Lepiej więc postawić na mniejszą ich liczbę, a będą bardziej skuteczne.
Dopasowanie do rodzaju aktywności
O pozytywny odbiór reklamy najłatwiej, gdy użytkownik przegląda strony “od niechcenia”, w ramach czasu wolnego. Wtedy mamy największą szansę, że nasz spot zostanie zauważony i kliknięty. Odwrotna sytuacja to poszukiwanie w internecie konkretnych informacji, np. w pracy. Wtedy wyskakująca reklama jedynie irytuje i powoduje, że odbiorca jak najszybciej opuszcza stronę.
Jaka pora dnia jest najlepsza do wyświetlania reklam w internecie? Według badań są to: godziny poranne - 8:00 - 9:00, popołudniowe - 17:00 - 19:00, oraz wieczorne - 21:00.
Odpowiednie targetowanie
Niestety, “ciasteczka”, czyli cookies, dopasowujące użytkownikom reklamy według odwiedzanych stron, nie działają na urządzeniach mobilnych tak dobrze, jak na desktopowych. Warto jednak dołożyć wszelkich starań, aby poznać swoich odbiorców, ich zainteresowania i preferencje, a będziemy mogli idealnie dopasować do nich nasz przekaz reklamowy.
Rozpowszechniający się trend mobilny nie na darmo bywa nazywany przyszłością reklamy. Przenośnych urządzeń łączących się z internetem przybywa, więc dobrze “zrobiona” reklama mobilna może przyczynić się do znacznego rozbudowania sieci naszych klientów.