0
głosów
- +

Cechy dobrego opisu produktów artykuł jest promowany

Autor:

Aktualizacja: 27.03.2015


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 847 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Cechy dobrego opisu produktów

Jaki powinien być idealny opis produktu? Przede wszystkim nie powinien go opisywać. Celem sklepu nie jest bowiem opowiadanie o produkcie, ale jego sprzedanie.


Co zatem możemy zrobić, by opisem zachęcić konsumentów do skorzystania właśnie z naszej oferty?

Tylko dla elity

Dajmy odbiorcy odczuć, że jest jedyny i wyjątkowy. Jeśli nasz produkt kierujemy do osób zajmujących się konkretną dziedziną, nie obawiajmy się używać specjalistycznego słownictwa. A zwracając się do konsumenta per “Ty”, budujemy z nim osobistą konwersację. To zachęca go do odpowiedzi - poprzez zakup naszego produktu.

Piszemy o cechach

To pewne, że każdy sprzedawca będzie zachwalał swój produkt, nie podając jego wad i jest to całkowicie zrozumiałe. Warto jednak odróżnić się od innych i podać cechy produktu oraz korzyści wynikające z jego zakupienia. Gdy klient zda sobie sprawę, że wydanie pieniędzy na nasz produkt mu się opłaci, chętniej sięgnie do kieszeni.

Uwaga na superlatywy

Szafowanie wyrazami “najlepszy”, “najbardziej skuteczny” jest wskazane tylko w jednym przypadku - jeśli możemy poprzeć je faktami. Klienta interesują bowiem dowody - same słowa i opisy niewiele mu powiedzą, a już na pewno nie zachęcą do zakupu. Dlatego zaraz po określeniu “najlepszy” dodajmy uzasadnienie, dlaczego właśnie ten produkt jest najlepszy.

Wiarygodność jest pożądana

Opinie zadowolonych klientów mogą zdziałać cuda. Wiele osób, zanim podejmie ostateczną decyzję co do zakupu, lubi zasięgnąć rady rodziny czy znajomych. Zamieszczając pozytywne recenzje, oszczędzamy czas i klientom, i sobie - mogą one sprawić, że odbiorca zdecyduje się zakupić produkt od razu.

Przejrzysta szata graficzna

Opis powinien zachęcać do czytania. Z tego powodu warto umieścić w nim nie tylko dobrane rozmiarem śródtytuły, ale też listy zawierające małe, charakterystyczne obrazki (zamiast kresek czy punktów). Zachowajmy także jednolity wygląd opisów wszystkich produktów, aby klient od razu wiedział, gdzie spojrzeć w poszukiwaniu konkretnej informacji.
 

Dobry opis potrafi “sam” sprzedać produkt, dlatego włóżmy maksimum swoich zdolności w jego stworzenie. Możemy także skorzystać z usług agencji reklamowej, która pomoże nam w wymyśleniu kreatywnego opisu.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij