Kolorystyka strony musi być po pierwsze dopasowana do jej zawartości. Skrajnie rażące oczy kolory nie są mile widziane – chyba, że prowadzisz stronę z kasynem online. Jednak nawet w takim przypadku raczej staraj się zastanowić czy, gdybyś szukał takiej rozrywki, nie odrzuciłyby Cię one od pozostania na stronie.
To pytanie musisz sobie zresztą postawić przy każdym typie strony jaką chcesz zaprojektować lub zamówić. Pomyśl sobie bowiem czego oczekujesz od miejsca w którym chcesz zamówić konkretna usługę bądź przeczytać artykuł fachowca? Po pierwsze – na pewno zaufania. Takowego nie wzbudzi różowy podkład, zapętlona i grająca melodyjka ani migające śnieżynki spadające z ekranu.
Jeśli już jesteśmy przy dodatkach pamiętaj, iż mają one dwie podstawowe wady. Pierwsza z nich to oczywiście zmniejszanie poziomu zaufania do witryny, a druga to zwiększanie (wydłużanie) czasu ładowania strony. To drugie może równie skutecznie zniechęcić Twoich gości jak i spowodować spadek pozycji w wyszukiwarce. Powód jest prosty – jednym z parametrów przy indeksowaniu stron jest szybkość ładowania.
Jaka jest więc optymalna kolorystyka? Dobrana we właściwy sposób do tematyki strony. Dla profesjonalistów z wolnych zawodów będzie to z pewnością stalowo-biurowa kompozycja. Sklep z odzieżą dziecięcą powinien mieć stronę w kolorach ciepłych, a zakład pogrzebowy, stonowanych. Co jeśli prowadzisz lokal rozrywkowy bądź kawiarnię? Możesz pokusić się o żywsze barwy, jednak nie mogą być one zbyt natarczywe.
Przede wszystkim więc nie odstraszaj. Jeśli dana osoba jest zainteresowana tym co masz na stronie, nie wywołuj u niej konfuzji związanej z nieprofesjonalnie zaprojektowaną domeną bądź trudną nawigacja po stronie. Jeśli do tego dodasz zła kolorystykę to bądź pewien – jakkolwiek dobre produkty byś oferował i tak Twoja sprzedaż nie będzie duża.
Postaw przede wszystkim na profesjonalizm unikając barw niezbyt stonowanych, choćby Ci się one podobały. Pamiętaj, iż strona ma spełniać oczekiwania użytkownika i w końcowym, zamierzeniu doprowadzić do konwersji, a nie być miejscem przypominającym wesołe miasteczko.
Jeśli weźmie się pod uwagę fakt, iż google również zaczyna oceniać strony pod względem użyteczności musisz zdać sobie sprawę jak ważny jest wygląd tego, co pokazujesz innym jak Twój blog / wizytówka firmowa / sklep czy też cokolwiek innego.
Podsumowując – profesjonalna strona internetowa to taka, która nie dość, iż ma łatwą nawigację, jest w odpowiedni sposób wypozycjonowana, a także zawiera przemyślana treść i dobrana kolorystykę. Jeśli choć jeden z tych elementów nie działa odczujesz to bardzo boleśnie we własnej kieszeni – ilość konwersji, a co za tym idzie i zamówień / pobrań / wygenerowanych leadów dramatycznie spadnie.
A tego chcesz przecież uniknąć?