Zapewnienie sobie dobrej widoczności w sieci to z każdym rokiem coraz większa sztuka. I choć do pewnego poziomu darmowe lub przynajmniej bardzo tanie rozwiązania wydają się faktycznie skuteczne, to jeśli myślisz, że można z nich korzystać bez końca i odnosić sukcesy, prawdopodobnie się mylisz.

Data dodania: 2021-08-27

Wyświetleń: 75

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Strona internetowa z szablonu? To się nie może udać…

Jak za darmo, to wszyscy chętni

Problem z darmowymi i tanimi stronami internetowymi polega na tym, że nie tylko wyglądają one bardzo podobnie, ale też działają tak samo. Czasem nie jest to wielkim problemem, ale kiedy chcesz się skupić na tym, jak wyjątkowa jest Twoja firma i jej produkty, to potrzebne są narzędzia pozwalające się wyróżnić. Dlatego projektowanie stron na najwyższym poziomie zawsze oznacza konieczność dopasowania ich do indywidualnych potrzeb.

Tu jednak potrzeba wiedzy i doświadczenia oraz sporego bagażu umiejętności, a te zdobywa się latami, więc mniej więcej w tym momencie upadnie mit darmowego istnienia w sieci. Cena, jaką trzeba będzie ponieść, będzie wyższa lub niższa, zależnie od wielu czynników, ale chcąc się wyróżnić, trzeba będzie za ten przywilej zapłacić.

Nieskończone możliwości tylko w teorii

Strony internetowe budowane w darmowym CMS WordPress mają nieograniczony niemal potencjał – tak zresztą reklamowany jest ten system. I to prawda. Jednak czym innym jest potencjał, a czym innym realne jego wykorzystanie. Czy potrafisz samodzielnie napisać brakujące wtyczki? Zakodować szablon (tak, wiemy – WordPress nie ma szablonów, tylko motywy)? Wątpliwe. Niektóre zaawansowane wtyczki nawet wdrożyć jest trudno – sporo z nich zresztą już darmowych nie jest.

Możliwości są więc olbrzymie, ale i tak skończone. WordPress niekoniecznie będzie zawsze najlepszym wyborem, a nawet tam, gdzie jest optymalny, jego przystosowanie do rzeczywistych potrzeb może się okazać naprawdę niemałą inwestycją.

A budowa strony to dopiero początek!

Zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej w żadnym razie nie gwarantuje widoczności. Tak nie było nawet 20 lat temu, a dziś trudno nawet powiedzieć, że to sensowny początek. Zbudowanie i uruchomienie strony internetowej na razie jest tylko kosztem. Osiągnięcie zadowalającej widoczności i zwiększenie sprzedaży to wyzwanie, któremu sprostają tylko najlepsi. I tu pojawia się kolejna słaba strona gotowych stron z szablonów. Jeśli wszystkie są zbudowane tak samo, to i ścieżka promocji będzie zapewne dość podobna, a to oznacza, że zawsze trzeba będzie rywalizować nie przez innowacyjność, ale przez budżet – tego większość firm nie wytrzyma.

Strona szyta na miarę zawsze jest pod tym względem bardziej elastyczna. Spełnia podstawowe wymagania SEO, ale daje niepowtarzalne możliwości skonfigurowania opcji dodatkowych w sposób, który pozwoli prowadzić skuteczne kampanie marketingowe skrojone pod konkretną firmę.

Strona na zamówienie, promocja na zamówienie

Tym, co może zapewnić większą widoczność i sensowną sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej, jest pozycjonowanie www. Tutaj, podobnie jak w projektowaniu stron internetowych, nie ma miejsca na szablony – jest może pewien ramowy schemat działania, ale nie ma ścisłego scenariusza i być go nie może. Żeby działać skutecznie, trzeba zawsze uwzględnić specyfikę firmy, oczekiwania jej klientów i budżet przeznaczony na promocję.

Profesjonalne pozycjonowanie dziś nie przypomina znanego sprzed lat losowego miotania linkami w każde możliwe miejsce. Zamiast nalotów dywanowych, stosuje się raczej strategię precyzyjnych strzałów. Ale tego się nie da zrobić, pracując na szablonach i z ograniczoną do podstawowych funkcji stroną internetową.

Drogo? Niekoniecznie!

Po co płacić coś, co można mieć za darmo albo za parę groszy? Od czegoś przecież są ci stażyści, prawda? I choć do stażystów nic nie mamy, każdy jakoś zdobywa umiejętności, to jeśli chcesz naprawdę podbić internet, potrzebujesz ludzi z doświadczeniem. Dla nich z kolei wiele projektów jest już dość prostych – często zapłacisz za budowę i pozycjonowanie strony mniej, niż się spodziewasz, a osiągniesz więcej, niż mogłeś kiedykolwiek przypuszczać.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena