Responsywne strony internetowe, czyli dopasowujące się automatycznie do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane, dają wiele korzyści, zarówno właścicielom witryn, jak i odbiorcom. 

Data dodania: 2015-01-26

Wyświetleń: 1930

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Biorąc pod uwagę, że coraz więcej internautów surfuje po sieci nie z poziomu pecetów czy laptopów a urządzeń mobilnych, RWD wydaje się niezwykle przyszłościowym rozwiązaniem.

Inwestując w responsive web design, otwieramy się na nowe możliwości i zwiększamy szansę na odnalezienie naszej witryny przez osoby, które częściej korzystają ze smartfona czy tabletu niż komputera stacjonarnego. Menu strony responsywnej zazwyczaj zwija się i jest widoczne w postaci dużej ikony w postaci 3 poziomych pasków w górnej części strony. Wszystkie boksy strony układają się pionowo. Jeżeli pracujemy na tabletach, których przekątna wynosi nie więcej niż 10 cali, strona zwija się do rozdzielczości 680 pikseli i w wielu wypadkach jej układ nie różni się od wersji projektowanej na rozdzielczość standardową, czyli 1280 pikseli. Niemniej przy tabletach 7-calowych oraz smartfonach zawartość strony układa się pionowo, zaś nawigacja po stronie odbywa się w jednej osi pionowej. Oprócz dostosowania do szerokości ekranu i menu bardzo istotnym elementem jest wielkość aktywnych elementów. Zważywszy ze wszystkie działania odbywają się za pomocą dotknięcia palcem, elementy muszą być na tyle duże, aby kliknięcie nie sprawiało problemu.
W responsywnych stronach internetowych liczba grafik i pomniejszych elementów jest zredukowana do niezbędnego minimum, dzięki czemu strony wczytują się szybciej, a odnalezienie pożądanych treści nie sprawia większych problemów. Dzięki stronie internetowej w technologii RWD mamy możliwość pozyskania nowego typu użytkowników i zatrzymania ich dłużej w serwisie dzięki funkcjonalnej i praktycznej nawigacji.

Adresy internetowe i HTML

Kolejną zaletą inwestowania w strony responsywne jest możliwość korzystania z tylko jednego adresu zarówno dla stron w rozdzielczości pecetowej, jak i dla stron na urządzeniach mobilnych. Przed rozpowszechnieniem Media Queries do jednego artykułu czy zdjęcia mieliśmy dwa różne odsyłacze –takie praktyki nie są mile widziane przez Google.

Podstawową zasadą responsywności jest to, że kod HTML strony ma być taki sam bez względu na rozdzielczość ekranu, na którym jest wyświetlany. Daje to dużą oszczędność czasu i pracy, kiedy projektujemy stronę. Obecnie wystarczy napisać semantyczny kod HTML, aby za pomocą stylów CSS z warunkami Media Queries poprawnie go wyświetlić na wszystkich ekranach urządzeń mobilnych. Co za tym idzie kod stron napisanych w RWD jest łatwiejszy w modernizacji i aktualizacji, ponieważ jest go znacznie mniej.
Obrazki i filmy, które do niedawna zwalniały wczytywanie stron, w RWD skalują się wraz ze zmianą rozmiaru strony. Dzieje się tak zawsze, gdy zmieniamy rozmiar przeglądarki na komputerze. To bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie, które znacznie zwiększa funkcjonalność i elegancję serwisu. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena