W dobie powszechnej smartfonizacji i dostępu do Internetu strony www dostosowane do urządzeń mobilnych są już standardem. Dlaczego firmy decydują się na przebudowę swoich witryn?

Data dodania: 2015-09-10

Wyświetleń: 1591

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlaczego warto dostosować stronę www do urządzeń mobilnych?

Wyobraź sobie następującą sytuację. Trafiasz na reklamę sklepu internetowego, w którym właśnie trwa promocja. Czytasz opis, oglądasz zdjęcia, ceny produktów wydają Ci się atrakcyjne, ale co z tego, kiedy klienci dzwonią, a Ty nie masz czasu na spontaniczne zakupy?

Już po wyjściu z pracy odpalasz Internet w smartfonie, klikasz w zapisany link i klapa. Nie jesteś w stanie dokonać zakupu, bo zdjęcia przysłaniają cały ekran, guzik dodania do koszyka jest schowany, a formularz zamówienia tak mały, że aż niemożliwy do wypełnienia. Co się stało z tą stroną? Dlaczego nie działa? Przecież na komputerze wszystko było w porządku?

Ta strona www nie jest przystosowana do smartofnów i tabletów. Oznacza to, że treści na niej zaprezentowane będą nieczytelne dla użytkowników tych urządzeń. Brak strony mobilnej znacznie utrudnia jej przeglądanie na urządzeniach takich, jak smartfony, czy tablety. Witryna staje się niefunkcjonalna, a użytkownicy, którzy trafili na nią natychmiast ją opuszczają. Dlaczego warto zainwestować w stronę www, która jest przyjazna użytkownikom smartfonów i tabletów?

Polacy są mobilni

Ze smartfonów korzysta obecnie 58% polskiego społeczeństwa. Według raportu Polska.Jest.Mobi 2015 w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajduje się niemal 19 milionów smartfonów. Aż 74% użytkowników mobilnych po wejściu na stronę www nieprzystosowaną do urządzeń mobilnych opuszcza ją (raport „mShopper”, kwiecień 2014). Co to oznacza dla Twojego biznesu? Że jeśli Twoja firmowa strona www nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych tracisz 74% klientów korzystających ze smartfonów lub tabletów. Aby więc dotrzeć ze swoją ofertą do większej ilość potencjalnych klientów, warto dostosować swoją stronę www do urządzeń mobilnych. 

Nowe pokolenie konsumentów nie zwraca uwagi na to, z jakiego urządzenia dokonuje zakupu. Dla nich liczy się tylko finalny efekt, czyli produkt dostarczony do ich rąk. Dlatego należy ułatwić im proces zakupowy, aby mogli dokonać go w każdej dogodnej dla siebie chwili, bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystają. W tym właśnie pomoże strona dostosowana do urządzeń mobilnych. 

Mobilna rewolucja Google

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło zmiany w wyszukaniach mobilnych. Od tego czasu strony, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych znacząco spadły w wynikach wyszukiwań na smartfonach lub tabletach. Aktualizacja algorytmu znacząco namieszała w wynikach mobilnych. Google dąży do wyświetlania wyników dostosowanych nie tylko do zapytań użytkowników, ale także do urządzeń, z których korzystają. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy i notujesz ruch z urządzeń mobilnych, warto dostosować do nich sklep. Dzięki temu użytkownicy będą mogli znaleźć Twoje produkty w wyszukiwarce bez względu na to, czy korzystają z laptopa, komputera, tabletu, czy smartfona.

Responsywne strony www

Jednym ze sposobów dostosowania firmowej strony www do urządzeń mobilnych jest wykorzystanie technologii Responsive Web Design. Responsywne strony www automatycznie dopasowują się do rozdzielczości urządzenia, z którego są przeglądane. Oznacza to, że bez względu na to, czy użytkownik wejdzie na stronę ze smartfona, czy laptopa zawsze otrzyma czytelne treści, w układzie dostosowanym go jego urządzenia.

Tak zaprojektowanie strony internetowe są funkcjonalne zarówno na komputerach, laptopach oraz tabletach i smartfonach. Przejrzysta nawigacja skutecznie prowadzi użytkownika po witrynie, a duże przyciski umożliwiają mu wykonanie konkretnych czynności (np. zakup).  Responsywne strony www mają tę przewagę na stronami w wersji mobilnej, że dostosowują się do wszystkich urządzeń bez konieczności zmiany adresu URL. 

Kiedy dokonać zmiany?

Jeśli Twoja strona www została stworzona 2 lata temu lub więcej, powinieneś ją przebudować. Od tego czasu zmieniła się nie tylko technologia tworzenia witryn, ale również zasady ich projektowania. Jeśli po wejściu na swoją stronę www ze smartfona musisz ją przesuwać na boki, powiększać, aby kliknąć w menu, to znaczy, że strona jest niedostosowana do urządzeń mobilnych i należy zająć się jej przeprojektowaniem. Jeśli korzystając z tabletu nie jesteś w stanie dokonać zakupu w swoim sklepie internetowy, to kolejny znak, że trzeba pomyśleć o zmianach. Zrób "mobile friendly test" od Google i sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena