Posiadasz firmową stronę www, ale Twoi klienci z niej uciekają? Może coś uniemożliwia im łatwe korzystanie z witryny? Zobacz, czy na stronie internetowej nie popełniasz podstawowych błędów, które utrudniają korzystanie z niej Twoim klientom.

Data dodania: 2015-08-26

Wyświetleń: 1293

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

SOS dla strony www, czyli kiedy trzeba pomyśleć o zmianach na firmowej witrynie?

Strona nie przystosowana do urządzeń mobilnych

W świecie, w którym większość użytkowników nie rozstaje się ze swoim smartfonem dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych to konieczność. Aby wyjść naprzeciw użytkownikom mobilnym warto zainwestować w stronę www dostosowaną do ich potrzeb. Responsywne strony internetowe automatycznie dopasowują się do urządzeń, na których są przeglądane. Oznacza to, że bez względu na to, czy użytkownik wejdzie na naszą stronę korzystając ze smartfona, tabletu, laptopa, czy komputera otrzyma w pełni czytelną i funkcjonalną witrynę. Dzięki zastosowaniu technologii Responsive Web Design nasza strona www staje się dostępna dla wszystkich internautów. 

Jeśli Twoja strona powstała 2 lata temu lub dawniej powinieneś sprawdzić, czy przy jej tworzeniu zostały użyte technologie umożliwiające wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych. Wystarczy zrobić mobile friendly test zalecany przez Google. 

Zbyt wolne wczytywanie się strony

Strona, która ładuje się za wolno, to strona, która nie działa. Takie przekonanie panuje wśród internautów. W dobie szybkiego Internetu klient nie chce czekać, nie zastanawia się, co jest przyczyną powolnego ładowania się strony. On chce dokonać zakupu tu i teraz, w tej chwili. Jeśli mu tego nie umożliwiasz – idzie do konkurencji. Dlatego tak ważna jest optymalizacja czasu ładowania się strony – zarówno w wersji mobilnej, jak i deskopowej. 

Sprawdź, czy czas ładowania Twojej strony jest optymalny. Wykonaj PageSpeed Insights polecany przez Google i zleć programiście poprawę błędów, które zostaną wykryte podczas diagnozowania. 


Brak podstawowej optymalizacji strony www

Aby strona www mogła zostać poprawnie zaindeksowana w Google powinna mieć uzupełnione metatagi (title, description, keywords). Bez podstawowych elementów służących do optymalizacji strony nie możemy liczyć, że zajmie ona wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Trzeba pamiętać o tym, aby każda podstrona miała swój unikalny tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Ważne jest także stosowanie słów kluczowych w treściach zamieszczonych na stronie internetowej. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością i częstotliwością stosowania, aby Google nie nałożyło filtrów przeciwspamowych na witrynę.

Jeśli Twoja strona www nie jest poprawnie zoptymalizowana, warto pokusić się o wykonanie audytu SEO i zlecić programiście wprowadzenie zmian zaleconych przez firmę zajmującą się optymalizacją www.


Strony i animacje we Flashu

Tworzenie stron lub animacji we Flashu nie jest dobrym rozwiązaniem. Flash wymaga zainstalowania odpowiedniego dodatku do przeglądarki. Jeśli klient przeglądający Twoją stronę www nie posiada tego dodatku, to w przeglądarce wyświetli mu się pusta, biała strona. Dodatkowo wyszukiwarki mają duże problemy z indeksowaniem elementów strony www utworzonych we Flashu. To z kolei przekłada się na niższą pozycję w wyszukiwarce. Obecne technologie umożliwiają tworzenie ciekawych animacji w witrynach internetowych bez użycia Flasha, na przykład za pomocą CSS. 

Muzyka w tle

Nie jest ani praktyczna ani pożyteczna. W 99% przypadków denerwuje użytkowników. Zauważ, że część osób może przeglądać Twoją stronę www na smartfonie, mając na uszach słuchawki. Głośna muzyka od razu po wejściu na stronę z pewnością ich nie uszczęśliwi. Jeśli Na Twojej witrynie tak właśnie jest – koniecznie to zmień!


Intro

Traktowane często jak denerwująca reklama. Większość użytkowników pomija intro, chcąc jak najszybciej przejść na stronę www. Nie ma sensu utrudniać użytkownikom bezpośredniego przejścia do oferty zaprezentowanej na firmowej stronie www. Intro jest kolejnym kliknięciem, które muszą wykonać, aby się do niej dostać. Pamiętaj o tym i jeśli stosujesz intro na stronie www – zlikwiduj je. 

Czcionki nieodpowiedniej wielkości

Jeszcze kilka lat temu w tekstach na stronach internetowych stosowana była czcionka o wielkości 12 pikseli. Obecnie odchodzi się od tej praktyki. Rozmiar czcionki w tekstach na stronie www powinien wynosić 14-16 pikseli. Nagłówki to osobna sprawa, powinny być o wiele większe, aby skupiać uwagę odbiorców. Duże czcionki ułatwiają przyswajanie treści przez internautów, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Warto pamiętać także o odpowiednio dużej interlinii w tekście. Zbyt mało światła pomiędzy wierszami sprawia wrażenie, że treść jest zbita, przez co bardzo ciężko się ją czyta. 

Brak nagłówków i akapitów

Obecnie internauci „skanują” treści na stronach www. Nie czytają wszystkiego, tylko szukają w tekście interesujących ich informacji. Taka forma przeglądania treści w Internecie sprawiła, że konieczne jest rozbijanie całego tekstu na mniejsze części. W tym właśnie pomagają nagłówki oraz akapity. Dzięki nim nie tylko porządkujemy treści dla odbiorcy, ale również dbamy o optymalizację strony. W ten sposób użytkownik lepiej przyswaja nasz tekst i może znaleźć w nim najistotniejsze dla siebie informacje. 

Sprawdź swoją firmową stronę www i zobacz, czy nie popełniasz wymienionych tutaj błędów. Jeśli znajdziesz choć jeden z nich zastanów się nad wdrożeniem zmian w witrynie. Część z nich będzie wymagała jedynie drobnych poprawek ze strony programisty, jednak inne wiążą się z koniecznością przebudowy witryny lub zaprojektowaniem jej od nowa. Dostępne na rynku technologie umożliwiają zaprojektowanie witryny w taki sposób, aby była funkcjonalna, czytelna, szybka oraz aby spełniała swoje zadania.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena