Tworzenie strony internetowej, która jest przystosowana do wyświetlania na różnorodnych urządzeniach mobilnych takich jak telefon komórkowy czy tablet, jest obecnie standardem w branży e-commerce.

Data dodania: 2015-01-15

Wyświetleń: 94059

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Korzyści z posiadania mobilnej strony internetowej

Rosnąca liczba mobilnych użytkowników Internetu zmusza firmy i sklepy do wdrażania nowoczesnych rozwiązań marketingowych i wyjścia poza standardowe wersje stron internetowych  

Strony mobilne, tworzone z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych, z technicznego punktu widzenia nie są w żaden sposób połączone z wersjami standardowymi, tzw. desktopowymi.  Zazwyczaj mają inną, o wiele prostszą grafikę, łatwiejszy sposób nawigowania, przemodelowane i skrócone treści, a także osobną domenę. W większości przypadków domena strony mobilnej poprzedzona jest literą „m”, bądź znajduje się w domenie „mobi” przeznaczonej do stron mobilnej. Niektóre strony zawierają skrót „mobi” w swoich adresach.
Dobrze skonfigurowana strona mobilna automatycznie rozpoznaje, że użytkownik korzysta z urządzenia przenośnego, i ładuje się w wersji uproszczonej. Bardzo istotne jest, aby na w dolnej części znalazł się odnośnik do pełnej wersji strony internetowej, gdyż zdarza się, że użytkownicy korzystający z urządzeń o dużych ekranach, wolą operować na pełnej stronie. Wersja mobilna jest dedykowana dla osób, które szukają najważniejszych informacji i chcą pracować na stałej rozdzielczości. Ponadto wersje mobilne nie zawierają dużej liczby obrazów i grafiki, dzięki czemu strony wczytują się w ciągu kilku sekund i nie pożerają transferu. Użytkownicy telefonów komórkowych, korzystający z Internetu mobilnego, mają limitowany transfer, dlatego bardzo ważne jest, aby surfowanie po Internecie było możliwie oszczędne i nie powodowało przekroczenia limitów.

Jak wygląda strona mobilna?

Standardowy układ strony to kolejno: tytuł, przyciski nawigacyjne, zawartość strony, nawigacja oraz stopka.

  • Belna nawigacji dolnej zawiera odnośnik do strony głównej oraz poprzedniej strony.
  • Układ nawigacji musi być przede wszystkim czytelny i uproszczony, a treść strony zawierać wyłącznie najistotniejszą część tego co znajduje się na stronie głównej.
  • Cała grafika wymaga optymalizacji i zmniejszenia do wymiarów, które nie przekraczają 120 px.
  • Nie można stosować ramek
  • JavaScript bywa nieprawidłowo wyświetlana na niektórych urządzeniach, zatem powinniśmy z niej zrezygnować.
  • Zamiast budowy układu strony na układzie tabel lepiej stosować style kaskadowe.
  • W sekcji nagłówkowej określamy wersję kodowania znaków.
  • Kod strony musi zgadzać się ze standardami W3C i MWI.

 

Zalety strony mobilnej

W przeciwieństwie do strony responsywnej, czyli dostosowującej się do rozdzielczości urządzenia na jakim jest oglądana, strona mobilna daje możliwość skrócenia bądź wyrzucenia części contentu. Użytkownik operujący na urządzeniu z małym ekranem nie musi dzięki temu ciągle zmniejszać i powiększać strony, aby odnaleźć pożądane treści.
 Bardzo istotna z punktu widzenia użytkownika jest także możliwość odchudzenia strony, dzięki czemu witryna będzie się szybciej wczytywała przy wolnym transferze. Tworząc stronę mobilną, możemy także dostosować nawigację do potrzeb użytkowników mobilnych, wyrzucając niepotrzebne zakładki i zwiększając tym samym funkcjonalność witryny. 

Licencja: Creative Commons