0
głosów
- +

Fenomen Ray Ban. Jak wojskowa marka podbiła rynek mody?

Autor:

Aktualizacja: 05.02.2015


Kategoria: Uroda / Moda


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 760 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Gdyby nie było II wojny światowej i zapotrzebowania na profesjonalne aviatorki dla lotników, marka Ray Ban najprawdopodobniej nigdy by nie powstała. Dziś okulary te noszą wszyscy, którzy są na bieżąco w modowych trendach, ale również Ci, którzy cenią sobie produkty wysokiej jakości. 


Klasyczne wzory, prosty design i duży wybór oprawek: tak dziś prezentuje się nr 1 na rynku okularów – zarówno tych korekcyjnych jak i przeciwsłonecznych. Ponadczasowe projekty do dziś znajdują swoich odbiorców, a z roku na rok jest ich coraz więcej.

Na wysokie loty

Na początku lat 30 XX wieku rozpoczęto działania nad opracowaniem modelu okularów dla lotników, którzy narzekali na bóle głowy od zbyt mocnego słońca. Powodowało to nie tylko gorsze samopoczucie, ale i słabszą widoczność. Piloci byli narażeni na niebezpieczeństwo, dlatego postanowiono zaoferować im specjalne okulary z mineralnymi soczewkami anti – glare o zielonkawej barwie. Popularne do dziś aviatorki sprawdziły się doskonale, a z samolotu szybko  przeniosły się na plany filmowe, gale gwiazd, przyjęcia i ulice.

Styl i wygoda

Marka nieprzerwanie od 85 lat odnosi sukcesy, a jej receptą na to jest doskonale opracowane wzornictwo. To właśnie ono zapewniło okularom Ray Ban najwyższą pozycję na rynku okularów. Początkowo tylko tych przeciwsłonecznych, w późniejszym czasie również korekcyjnych. Za produkcję odpowiedzialna była spółka Baush&Lomb, która jest wiodącą firmą w branży okulistycznej. To oni opracowali wzór aviatorek dla pilotów, kultowe Wayfire, które nosiła Audrey Hepburn a także znany model, w którym chodzili Blues Brothers. Każdy model od Ray Ban jest dobrze przemyślany, dlatego chętnych na ich posiadanie nie brakuje. Nie tylko na świecie, ale i w Polsce to najbardziej pożądana marka okularów.

Klasa premium

Wysokiej jakości materiały, szkła chroniące oczy i słynny napis białą czcionką w górnym rogu. Ray Ban to nie tylko okulary do codziennego noszenia – to marka, która miała ogromny wpływ na popkulturę. Mało jest firm, które od lat z taką konsekwencją realizują misję z tak dużym powodzeniem. Wszystko wskazuje na to, że Ray Ban jeszcze długo pozostanie liderem w swojej dziedzinie. Klienci tylko na tym skorzystają, bo najlepsze co można kupić to produkt, który będzie posłuży na lata, będzie dobrze wykonany i do tego jeszcze modny.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij