E-learning to w Polsce wciąż dla wielu ludzi wielka niewiadoma. Krąży o nim wiele nieprawdziwych opinii, z którymi należy walczyć, bo e-learning to przyszłość naszej edukacji, czy tego chcemy czy nie. Warto zatem się z nim oswoić i znaleźć kilka pozytywów.

Data dodania: 2008-06-25

Wyświetleń: 4733

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Mit: E-learning jest za drogi

Fakt: zakup licencji platformy e-learningowej nie należy do najtańszych, do tego dochodzą koszty wdrożenia, administracji… Zdecydowanie tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem jest dzierżawa platformy, dzięki czemu unika się stałych kosztów związanych z obsługą systemu. Koszty za miesięczny dostęp do szkoleń dla jednego uczestnika zaczynają się już od 20 zł!

Mit: Przygotowanie szkolenia na platformie wymaga wiedzy informatycznej

Fakt: Platformy typu LCMS są bardzo proste w obsłudze. Jeśli ktoś na co dzień nie ma problemu w obsłudze Power Pointa i Worda, ma zmysł estetyczny to wprowadzenie szkoleń na platformę nie powinno stanowić dla niego problemu. Niektórzy specjaliści w tym temacie uważają wręcz, że zaangażowanie osób z wykształceniem humanistycznym w rozwój e-learningu jest konieczny, ponieważ posiadają wiedzę i doświadczenie dydaktyczne, które jest niezbędne przy tworzeniu atrakcyjnych e-szkoleń.

Mit: Nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z grupą i wykładowcą/b

Fakt: E-szkolenia tego kontaktu nie utrudniają. Porządne platformy e-learningowe posiadają wiele funkcji, które pozwalają na utrzymywanie kontaktu w różnych formach : poczta wewnętrzna zintegrowana z pocztą zewnętrzną, czaty, fora, komunikaty, ogłoszenia, videokonferencje… Możliwości jest tak wiele, że bardzo łatwo ten mit obalić. Poza tym jeśli grupa ma silną potrzebę uściskania swoich dłoni, to znane są przypadki organizacji spotkań zapoznawczych przed i po kursie. Oczywiście są takie typy kursów szczególnie z umiejętności miękkich (autoprezentacji, techniki negocjacji) podczas których bezpośredni kontakt z trenerem jest konieczny, wówczas sugeruje się przeprowadzenie szkoleń w formie blended-learning (warsztaty z trenerem w realu a teoria przekazana na platformie).

Mit: E-learning sprawdza się tylko w dużych organizacjach

Fakt: W tym przypadku wielkość nie ma znaczenia…. Wystarczy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania.

1. Czy firma planuje rozwój?

2. Czy w firmie jest duża rotacja pracowników?

3. Czy firma współpracuje z wieloma podmiotami?

4. Czy firma ma oddziały/ placówki?

5. Czy firma realizuje projekty EFS?

Jeśli odpowiedź na przynajmniej jedno z nich jest twierdząca to wprowadzenie e-learningu ma sens.

Mit: E-learning jest dobry dla młodych ludzi, którzy lubią nowinki techniczne.

Fakt: E-learning jest przede wszystkim dla ludzi zmotywowanych do systematycznego i samodzielnego zdobywania wiedzy, bez tzw. bata nad głową. Nowinki techniczne tak, jak szybko sie pojawiają, tak samo szybko sie nudzą. Tak więc jeśli czujesz w sobie pęd do wiedzy, bez względu na to czy będziesz biec w grupie czy samotnie, bez chęci oglądania się za siebie to e-learning jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena