Układ sklepów
Przechodząc obok sklepów, które już od wejścia ogłaszają wielkie obniżki cen spoglądając przez witrynę nie zobaczymy niczego, co jest przecenione. Dzieję się tak, ponieważ produkty z obniżonymi cenami zamieszczone są na samym końcu sklepu. Klient czuje się jak łowca, który w poszukiwaniu swojej promocji przemierza cały sklep przy okazji oglądając nową kolekcję. Z układem produktów w sklepach nie tylko odzieżowych, ale także spożywczych związana jest cała psychologia. Układ produktów, który może wydawać się mało praktyczny i nie logiczny jest w gruncie rzeczy bardzo przemyślana strategia.
Pomieszane produkty
Niektóre nieuczciwe sklepy w tak chaotycznym okresie wielkich wyprzedaży stosują metodę pomieszanych produktów na wieszakach. Coraz częściej można znaleźć wśród produktów przecenionych, rzeczy z nowych kolekcji. Natłok klientów i ogólny gwar sprawia, że często dowiadujemy się dopiero przy kasie, że kupujemy najnowszą kolekcję w niebotycznej niekiedy cenie. Warto sprawdzić trzy razy cenę danego ubrania zanim podejdziemy z nim do kasy.
Trzymaj głowę na karku
Niskie ceny budzą w każdym z nas zakupoholika. Nie dajmy się zwieść. Wybierajmy ubrania uniwersalne, dobrej jakości i ponadczasowe. Unikniemy w ten sposób wypełnienia szafy w kompletnie niepotrzebne ciuchy.
Jeśli jednak naszym noworocznym postanowieniem jest większa oszczędność pieniędzy lub bardziej rozważne zakupy, najlepiej jest skorzystanie z promocji, ale za pośrednictwem Internetu. W zaciszu własnego domu można podjąć spokojną decyzje o zakupie danego ubrania. To, co wybieramy jest przemyślaną decyzją, ponieważ nie działają na nas chwyty marketingowe spotykane w sklepach. Dodatkowo, każdy produkt kupiony za pośrednictwem Internetu podlega zwrotowi, czego nie można powiedzieć o produktach zakupionych w sklepach. Tym bardziej, że wiele sklepów zastrzega sobie zwroty produktów przecenionych. Warto korzystać ze sklepów Internetowych, ponieważ jesteśmy w stanie uniknąć niechcianych i impulsywnych zakupów.
Pamiętaj! Promocja to nie to samo, co przecena. Promocja jest wypromowaniem danego dobra, co nie musi się wiązać z obniżką cen. Warto sprawdzić cenę przed promocją. Niekiedy produkt promowany może być droższy od produktu podstawowego.