Odpowiednie wyposażenie sklepu stacjonarnego to podstawa – nie tylko ze względu na konieczność umieszczenia towarów na półkach i ich uporządkowania, ale również pod kątem ekspozycji marketingowej. 

Data dodania: 2014-12-12

Wyświetleń: 2764

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Otwierasz sklep stacjonarny? Sprawdź, jak go wyposażyć

Dobrze zaprezentowany towar budzi większe zainteresowanie u potencjalnego klienta, co zwiększa szansę na transakcję. Dlatego teraz wielu przedsiębiorców otwierających własne sklepy stacjonarne stawia na efektowne aranżacje, które odpowiadają ich branży, by podkreślić w ten sposób swoją atrakcyjność na tle konkurencji.

Projekt sklepu to podstawa

Zanim przystąpi się do kupowania wyposażenia do sklepu, na przykład mebli, systemów ekspozycyjnych, manekinów czy wieszaków, trzeba przygotować odpowiedni projekt przestrzeni, aby zaplanować rozstawienie towarów w taki sposób, by zachęcało ono do zakupów.

W dużych sieciach handlowych merchandisingiem, czyli sposobem prezentacji towarów w punktach sprzedaży, zajmują się wykwalifikowani specjaliści. Warto jednak znać podstawy tej sztuki, ponieważ dzięki nie można wpływać na zachowania klientów i w efekcie zwiększać sprzedaż towarów. Celem merchandisingu jest przyciągnięcie uwagi klienta, wzbudzenie zainteresowania i pożądania posiadania jakiegoś towaru oraz nakłonienie go do działania.

Efektowne i praktyczne wyposażenie sklepu

Na bazie projektu można dopasować odpowiednie meble i innego rodzaju elementy wyposażenia sklepu. Tutaj możliwości są niemalże nieograniczone. W sprzedaży znajdują się gotowe zestawy meblowe, można również kupić je na zamówienie, by były one indywidualnie dopasowane do dostępnej przestrzeni.

Regały sklepowe to podstawa – mogą być to zarówno regały metalowe, jak i drewniane, także stylizowane, na przykład do sklepu ze zdrową żywnością. Alternatywą są systemy sklepowe, które składają się ze wsporników i półek do indywidualnego montażu. W sklepach z odzieżą nie może zabraknąć manekinów sklepowych i wieszaków ubraniowych. Co jeszcze? Lady sklepowe i stanowiska kasowe, kraty i haczyki do prezentacji produktów czy też kosze.

Odpowiednie dopasowanie wyposażenia sklepowego jest kluczowe niezależnie od tego, czy prowadzi się niszowy punkt sprzedaży, czy też duży market. W każdym z tych przypadków należy zadbać o efektowny wygląd sklepu, nie zapominając przy tym o praktycznych aspektach i o tym, jak wyposażenie ważne jest z marketingowego punktu widzenia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena