Gorący okres przedświąteczny dotyka każdego, zarówno konsumentów gorączkowo szukających najlepszych promocji i okazji cenowych, jak i przedsiębiorców oraz właścicieli sklepów, którzy prześcigają się w tym, aby stworzyć najbardziej konukrecnyjną ofertę świąteczną.

Data dodania: 2014-11-17

Wyświetleń: 1589

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

 No właśnie, ale czy samo przygotowanie promocji wystarczy? Skąd klient ma wiedzieć, że Twoja oferta jest tą najlepszą? Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, co zrobić, aby Twoja promocja świąteczna zwróciła uwagę potencjalnych klientów.

 

Po pierwsze: wybierz odpowiednią grupę docelową

 

Pamiętaj, że dla większości osób najwięszym świątecznym wyzwaniem jest zakup prezentów. Twoja oferta powinna zatem być tak skonstruowana, aby była atrakcyjna dla tych, którzy szukają właśnie prezentów. Przykładowo, jeśli sprzedajesz akcesoria dla biegaczy, przygotuj promocję, którą skierujesz do osób mających w rodzinie biegacza, a nie do samego biegacza. Oferta powinna zatem wskazywać, że jest to doskonały prezent dla wysportowanego taty, brata, dla przyjaciółki przygotowującej się do maratonu itp. Pomóż potencjalnemu klientowi znaleźć najlepszy i tym samym trafiony prezent.

 

Po drugie: ogłaszaj swoją promocję

 

Jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarną, Twoja oferta świąteczna powinna być już dostępna od połowy listopada. Wcześniej możesz również informować klientów, że już niedługo będą mogli skorzystać z nowej promocji.

Przygotuj odpowiednie materiały reklamowe. Mogą to być ulotki, plakaty czy świąteczna aranżacja witryny sklepowej, w której wyeskponujesz promocyjne produkty. Ciekawym pomysłem będzie też zamówienie świątecznych potykaczy z miejscem na ulotki, które wystawić przed wejściem do sklepu.

 

Dodatkowo warto zagospodarować również szybę sklepową. W tym celu najlepiej jest zamówić specjalne naklejki reklamowe, które tak samo prosto się nakleja, jak i później odkleja z szyby.

 

Po trzecie: promuj online

 

Internet to doskonałe narzędzie do dystrybucji informacji. Jeśli posiadasz firmowy fanpejdż na Facebooku czy Google Plus, koniecznie wykorzystaj go, aby poinformować fanów o promocji. Przygotuj kilka postów skierowanych do różnych grup odbiorców i publikuj kilka razy w tygodniu informacje o promocjach. Warto również pomyśleć o zorganizowaniu konkursu na fanpejdżu, dzięki któremu zwiększysz zainteresowanie i trafisz do większego grona odbiorców.

 

Za pomocą kilku prostych kroków Twoja świąteczna promocja może zyskać zainteresownaie szerokiej rzeszy potencjalnych klientów i tym samym stać się dla nich bardziej atrakcyjną niż oferta konkurencji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena