0
głosów
- +

5 sposobów na zwiększenie skuteczności. Część 4: społeczność

Autor:

Aktualizacja: 05.05.2014


Kategoria: Artelis.pl / Akademia Artelis


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 630 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
5 sposobów na zwiększenie skuteczności. Część 4: społeczność

Znanych portali społecznościowych jest kilkanaście, ale trzy z nich mają dość duże znacznie w promocji: Facebook, Twitter oraz Google+. Ten ostatni jest odpowiednio uwzględniony w algorytmach pozycjonowania, Twitter prawdopodobnie wcale, a co do Facebooka pewności nie ma.


Przede wszystkim informacja

Media społecznościowe są cenne w marketingu wcale nie dlatego, że pozwalają na zdobycie lepszych pozycji. To sprawa drugorzędna i najważniejsze jest to, że jest to kanał umożliwiający na przesyłanie informacji w praktycznie dowolnej formie od razu do ściśle dopasowanej grupy docelowej odbiorców (przy założeniu, że fanów na Facebooku zdobyłeś, a nie kupiłeś na Allegro).

Teksty społecznościowe, linki, filmy, grafika: wszystko można dokładnie przygotować, ponieważ wbudowane narzędzia portali społecznościowych (Facebook jest pod tym względem najlepiej rozwinięty) dają możliwość pełnego scharakteryzowania twojej grupy odbiorców. Takie targetowanie znacznie zwiększa skuteczność i zmniejsza jednostkowy koszt dotarcia do klienta, ponieważ nie wysyłasz osób spoza grupy docelowej: każdy fan twojej strony zadeklarował, klikając przycisk polubienia, odpowiednie preferencje, dzięki którym masz pewność, że to właśnie jest osoba, która może coś od ciebie kupić.

Po drugie ilość

Media społecznościowe mają tę wspaniałą właściwość, że bardzo szybko tworzą virale, czyli reklamy, które żyją swoim życiem i samodzielnie się rozprzestrzeniają – jak wirusy, z tą tylko różnicą, że nie są szkodliwe. Jeśli opublikujesz coś ciekawego na swojej stronie czy w swoim kręgu, to informacja ta nigdy nie jest ograniczona tylko d bezpośrednich odbiorców: można się nią dzielić i przekazywać bez końca. To oznacza, że bez żadnego wysiłku zdobywasz dalszych potencjalnych klientów.

Jak to wykorzystać?

Nie ma sensu publikować w społecznościówkach tekstów reklamowych ani jawnych reklam. To najmniej skuteczny sposób zdobywania klientów, jaki można sobie wyobrazić. Jeśli jednak opublikujesz gdzieś ciekawy artykuł, wystarczy, że podzielisz się linkiem, a ludzie zaczną go czytać i odwiedzać twoją stronę. Niewykluczone też, że kiedyś takie linki też zaczną odgrywać dużą rolę w pozycjonowaniu – to tylko kwestia czasu. Wtedy będziesz miał jeszcze więcej korzyści, ale na razie ograniczmy się do zwiększenia skuteczności Article Marketingu przez proste zwiększenie zasięgu swojego tekstu. To najprostszy i bardzo skuteczny sposób, dlatego nie wahaj się go używać, jeśli tylko masz co pokazać.

Media społecznościowe mogą być pomocne, ale jest jeszcze parę ciekawych sposobów. O jednym z  nich, innych formach linków, dowiesz się w kolejnej, ostatniej części cyklu o zwiększaniu skuteczności Article Marketingu, a o niektórych możesz przeczytać w pozostałych artykułach opublikowanych na naszej stronie.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij