Znanych portali społecznościowych jest kilkanaście, ale trzy z nich mają dość duże znacznie w promocji: Facebook, Twitter oraz Google+. Ten ostatni jest odpowiednio uwzględniony w algorytmach pozycjonowania, Twitter prawdopodobnie wcale, a co do Facebooka pewności nie ma.

Data dodania: 2014-05-05

Wyświetleń: 1184

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 sposobów na zwiększenie skuteczności. Część 4: społeczność

Przede wszystkim informacja

Media społecznościowe są cenne w marketingu wcale nie dlatego, że pozwalają na zdobycie lepszych pozycji. To sprawa drugorzędna i najważniejsze jest to, że jest to kanał umożliwiający na przesyłanie informacji w praktycznie dowolnej formie od razu do ściśle dopasowanej grupy docelowej odbiorców (przy założeniu, że fanów na Facebooku zdobyłeś, a nie kupiłeś na Allegro).

Teksty społecznościowe, linki, filmy, grafika: wszystko można dokładnie przygotować, ponieważ wbudowane narzędzia portali społecznościowych (Facebook jest pod tym względem najlepiej rozwinięty) dają możliwość pełnego scharakteryzowania twojej grupy odbiorców. Takie targetowanie znacznie zwiększa skuteczność i zmniejsza jednostkowy koszt dotarcia do klienta, ponieważ nie wysyłasz osób spoza grupy docelowej: każdy fan twojej strony zadeklarował, klikając przycisk polubienia, odpowiednie preferencje, dzięki którym masz pewność, że to właśnie jest osoba, która może coś od ciebie kupić.

Po drugie ilość

Media społecznościowe mają tę wspaniałą właściwość, że bardzo szybko tworzą virale, czyli reklamy, które żyją swoim życiem i samodzielnie się rozprzestrzeniają – jak wirusy, z tą tylko różnicą, że nie są szkodliwe. Jeśli opublikujesz coś ciekawego na swojej stronie czy w swoim kręgu, to informacja ta nigdy nie jest ograniczona tylko d bezpośrednich odbiorców: można się nią dzielić i przekazywać bez końca. To oznacza, że bez żadnego wysiłku zdobywasz dalszych potencjalnych klientów.

Jak to wykorzystać?

Nie ma sensu publikować w społecznościówkach tekstów reklamowych ani jawnych reklam. To najmniej skuteczny sposób zdobywania klientów, jaki można sobie wyobrazić. Jeśli jednak opublikujesz gdzieś ciekawy artykuł, wystarczy, że podzielisz się linkiem, a ludzie zaczną go czytać i odwiedzać twoją stronę. Niewykluczone też, że kiedyś takie linki też zaczną odgrywać dużą rolę w pozycjonowaniu – to tylko kwestia czasu. Wtedy będziesz miał jeszcze więcej korzyści, ale na razie ograniczmy się do zwiększenia skuteczności Article Marketingu przez proste zwiększenie zasięgu swojego tekstu. To najprostszy i bardzo skuteczny sposób, dlatego nie wahaj się go używać, jeśli tylko masz co pokazać.

Media społecznościowe mogą być pomocne, ale jest jeszcze parę ciekawych sposobów. O jednym z  nich, innych formach linków, dowiesz się w kolejnej, ostatniej części cyklu o zwiększaniu skuteczności Article Marketingu, a o niektórych możesz przeczytać w pozostałych artykułach opublikowanych na naszej stronie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena