Każda firma blog ma lub może mieć, ale nie każda z tego korzysta, bo przecież taki blog to kolejna rzecz, na którą trzeba wyłożyć spore pieniądze, żeby go wypromować. A gdyby tak nie promować blogów, tylko strony główne właśnie przez blogi? Niemożliwe? Wcale nie, nawet dość proste

Data dodania: 2014-05-03

Wyświetleń: 1206

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Blog firmowy – promuj nim, a nie jego.

Zgoda, pozycjonowanie blogów firmowych jest dość kosztowne i często mija się z celem. Jednak jest to inwestycja często konieczna – jeśli wszystkie firmy z branży mają blogi, to ty też powinieneś, ponieważ blog to sposób na zdobycie nowych klientów. Warunek jest jeden – blog musi być profesjonalnie prowadzony. Dla potrzeb naszych rozważań przyjmijmy, że to już załatwione: masz blog, na którym przynajmniej 2-3 razy w tygodniu pojawia się nowy, wartościowy wpis, a wszystkich wpisów jest już przynajmniej kilkanaście.

Jeśli czytałeś poradniki pozycjonowania, to zapewne wiesz co nieco o zapleczach pozycjonerskich: zestawach stron internetowych zapełnionych treścią, a linkujących do strony głównej. Czym więc, twoim zdaniem, różni się blog od zaplecza? Tylko tym, że stron w zapleczu może być kilkadziesiąt albo i ponad setka? Ale pamiętaj, że strony zapleczowe to po 10-15 artykułów średniej jakości, a blog to regularnie dodawane treści, około 150 tekstów rocznie, a każdy na najwyższym poziomie. Ilościowo wychodzi więc na to samo. Są oczywiście inne różnice, na przykład ilość linków i – co oczywiste -linkujących domen, ale zaraz udowodnię, że są tez i korzyści, że prowadzenie bloga firmowego naprawdę się opłaca.

 

Która strona dla ciebie jest bardziej wiarygodna: taka, gdzie jest 10 wpisów, a ostatni dodany rok temu, czy taka, gdzie wpisów jest 50, a ostatni pochodzi ze wczoraj? Ta pierwsza to klasyczne zaplecze, druga – blog firmowy. Skuteczne pozycjonowanie stron www to także wykorzystanie długiego ogona, czyli fraz o małej lub bardzo małej miesięcznej liczbie wyszukiwań, ale za to użycie setki takich fraz. Uwierz mi, na blogu firmowym można zbudować naprawdę potężny long-tail, dzięki temu tylko, że dodajesz tam dużo tekstów. Po co więc przechwytywać ruch na dwadzieścia stron zapleczowych, skoro można od razu na firmowy blog, który w dodatku wygląda wiarygodniej, więc każdy chętniej kliknie w link na blogu, niż w zapleczu. Martwisz się, że pozycja w Google nie podskoczy? Może tak, a może nie – nie ma sposobu, żeby to przewidzieć, ale odpowiedz sobie na jedno pytanie: co jest ważniejsze – pozycja w wyszukiwarce czy ilość zamówień i wysokość dochodów?

Skuteczne pozycjonowanie stron www wymaga zdobywanie linków na zewnątrz, to prawda, ale nie musisz pozycjonować wielu stron – budując zaplecze, nakładasz na siebie obowiązek pozycjonowania każdej strony zapleczowej. Nie chcę ci obliczać kosztów, bo na pewno umiesz to zrobić sam. Opłaca się budować jedną dobrą stronę, a nie dwadzieścia byle jakich. Pozycjonowanie strony firmowej może kosztować mniej, jeśli przechwycisz ruch z innych źródeł. Pamiętaj, że również blog można wykorzystać na wiele sposobów. Zawsze może on funkcjonować w subdomenie – dla Google będzie więc zupełnie niezależną stroną, a będzie przekazywał potężną moc linków.

Jak prowadzić blog, żeby pomagał w pozycjonowaniu? To najzabawniejsza część – po prostu przestań o nim myśleć w kategoriach pozycjonowania. Używaj tylko czasem fraz kluczowych i od czasu do czasu podlinkuj z bloga swoją stronę, a niczego więcej nie będziesz musiał robić – algorytmy Google załatwią za ciebie resztę.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena