0
głosów
- +

Skuteczny list motywacyjny cz.2

Autor:

Aktualizacja: 17.03.2014


Kategoria: Praca / Szukanie pracy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 549 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Poznaj żelazne zasady pisania skutecznego listu motywacyjnego oraz jaką funkcję marketingowa powinien on pełnić w procesie rekrutacji.


Żelazne zasady skutecznego listu motywacyjnego:

1. Szanuj czas rekrutera: Twój list nie musi być długi, wystarczy jedna strona. Pisz krótko i treściwie zamiast lać wodę przez 2-3 strony bo to irytuje. Każde zdanie listu powinno dawać konkretne powody, dla których dana firma powinna zdecydować się właśnie na Ciebie.

2. Zachowaj właściwa formę: Nagłówek standardowy, jak w listach, po lewej imię i nazwisko oraz informacje kontaktowe (tel., mail, adres). Po prawej miejscowość i datę. Prawa górna część listu to miejsce na dane adresata – nazwa firmy, adres, nazwa działu etc. Pisz list personalnie, do konkretnej osoby jeśli masz tę informację. Jeśli nie wiesz kto będzie czytał zwracaj się w liczbie mnogiej (Szanowni Państwo, Państwa firma). Zaraz w pierwszym zdaniu napisz, na jakie stanowisko aplikujesz (nazwa stanowiska, nr referencyjny, ogłoszenie z dnia, źródło etc.). Ten zabieg wyraźnie pokaże , że piszesz list spersonalizowany a nie szablonem do wszystkich ten sam.

3. Formatowanie strategiczne: List powinno się dobrze czytać, bo inaczej może być odrzucony.

4. Najpierw pisz , potem poprawiaj: Najpierw faza kreatywności a potem korekty. Uważaj na błędy w nazwie firmy i stanowiska.

5. Używaj chwytliwych zwrotów: Każdy akapit ma zwracać uwagę czytającego.

6. Stosuj stronę czynną: Napisz ,, Zwiększyłem zyski firmy o ….zł” zamiast ,, Poprawiły się wyniki sprzedaży”. Ma być wyraźnie zaznaczone że to za sprawą Twojej pracy, pomysłowości, talentu, kreatywności nastąpił wzrost firmy.

7. Używaj fachowego słownictwa: Stosuj swobodnie żargon z danej branży, to pokaże, że masz fachową wiedze z danej dziedziny i zwiększy szansę, że rekruter przekaże Twoja aplikację przyszłemu szefowi, a szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjna wzrosną.

8. Pokaż, że masz osobowość: Ujawnij swe wartości, gdy wiesz, że odpowiadają wartościom wyznawanym przez firmę i jej kulturze organizacyjnej. Gdy pasjonuje Cię ta praca to okaż to. Odrobina poczucia humoru tez nie zaszkodzi.

9. Zrób kolejny krok: Po wysłaniu aplikacji zadzwoń do firmy, by spytać czy Twe dokumenty dotarły i na jakim etapie jest proces rekrutacji. To może skłonić rekrutera do przypomnienia sobie o Tobie i zwiększyć szanse na zaproszenie na rozmowę w sprawie pracy.

Mam nadzieję, że podane wskazówki okażą się dla Ciebie wartościowe i pomocne oraz, że wykorzystasz je przy tworzeniu dokumentu CV.

Tomasz Kołdrowski - Coach Kariery, Doradca personalny

http://www.sekretyrozwoju.com/jak-napisac-dobry-list-motywacyjny-cz-2/


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij