Dobrze napisane CV to jedna strona medalu ale ważne jest też jego formatowanie aby wyglądało estetycznie i profesjonalnie. jak to zrobic aby było czytelne dla osoby rekrutującej...

Data dodania: 2011-03-06

Wyświetleń: 2346

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W sieci znaleźć można mnóstwo poradników na temat tego jak powinno się pisać dobre CV od strony merytorycznej, jednakże sama forma jest także istotna. O ile CV nie jest pisane odręcznie, a na komputerze to powinno być ono odpowiednio sformatowane. Nic nie razi tak bardzo jak wpisanie do CV dobrej znajomości programów biurowych w tym Worda, przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek formatowania.

Odstępy robione za pomocą enterów i spacji, oraz brak zastosowania list wypunktowanych powodują, że taka osoba może zostać zdyskredytowana z dwóch powodów. Po pierwsze faktycznie może nie umieć obsługiwać tego rodzaju edytora na poziomie, który jest wymagany przez pracodawcę. Po drugie co może być nawet gorsze pomimo posiadania odpowiednich umiejętności, kandydatowi nie chciało poświęcić się kilku minut na właściwe sformatowanie, najważniejszego przy początku rozmowy kwalifikacyjnej dokumentu.

Prawidłowe formatowanie dotyczy podstawi znajomości Worda lub innego popularnego edytora tekstu. Określić należy nie tylko marginesy czy wartość tabulatorów, ale także zastosować odpowiednie style do zdefiniowania czcionki, oraz w przypadku wymieniania dodatkowych kwalifikacji czy też umiejętności zastosować listy wypunktowane. Absolutnie niedopuszczalne jest ręczne numerowanie występujących w danym paragrafie podpunktów.

Warto też obejrzeć w swoje podanie w specjalnym widoku, najczęściej jest to tak zwany widok normalny. Wyświetlone mogą zostać tam zastosowane przez osobę piszącą odstępy, widoczne są zatem wszystkie źle zastosowane spacje oraz odstępy wierszowe.

Licencja: Creative Commons