W czasach krzykliwej reklamy, wszechobecnego marketingu i pozycjonowania stron internetowych, trudno jest znaleźć gdzieś rzetelne informacje o produktach i usługach, a to właśnie one mogą być najcenniejszą formą reklamy.

Data dodania: 2014-03-03

Wyświetleń: 1267

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zakłamana reklama

Reklama – stek bzdur, kłamstw albo przynajmniej mocno naciągany opis rzeczywistości. Tak to przynajmniej wygląda. Dziś reklama w sieci sprowadza się albo do banerów (kiepskich zazwyczaj), albo do pozycjonowania, w którym już dawno nie wygrał najlepszy, a jedynie najbardziej obrotny. Ta druga metoda promocji jest co prawda skuteczna, ale tylko naraz: klienci nie mają ochoty wracać do firmy, która raz nabiła ich w balona.

Brak informacji

W zalewie stron zapleczowych, skryptów wiki, katalogów stron, które są całkowicie bezużyteczne również dla potrzeb SEO, trudno znaleźć to, co byłoby najcenniejsze, czyli realną wiedzę. Każdy artykuł pisany przez większość copywriterów na dany temat zawiera dokładnie te same (dodajmy, że niesprawdzone) informacje, a kolejny jest po prostu jakimś bełkotem wyplutym przez mieszarkę. Mimo kolejnych zmian algorytmu Google cały czas właśnie ten śmietnik jest podawany internautom jako potencjalnie najbardziej wartościowe strony.

Ostoja rzetelności

Publikowanie rzetelnych materiałów reklamowych w dzisiejszych czasach mija się z celem. Jedyne miejsce, gdzie masz pełną kontrolę nad tym, co się pojawia i jakie informacje są prezentowane, to twoja własna strona internetowa. Wkładasz w nią mnóstwo pracy, nierzadko także grube pieniądze: szkoda zabijać efekt głupkowatym tekstem marketingowym.

Merytoryczne teksty i rzetelna informacja

To, czego ludzie szukają, to odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Czy widziałeś ostatnio stronę banku, na której byłoby napisane, że hit miesiąca, lokata oprocentowana na 3,5%, za pół roku będzie kompletną porażką? A może widziałeś stronę doradcy nieruchomości, który uczciwie napisał cenę i podał wady budynku? Ludzie chcą wiedzieć: kiedy inwestuję pieniądze, chcę mieć pewność, że robię to dobrze, ale chcę też znać realną cenę. Kiedy kupuję dom, chcę wiedzieć, na ile wydatków w związku z niesprawną siecią wod-kan muszę się przygotować.

Przedsiębiorco, zainwestuj!

Drodzy przedsiębiorcy – choć sam jestem copywriterem, jestem też waszym klientem. Zainwestujcie, proszę, w szczere, merytoryczne teksty. Dzisiejsza strata jest jutrzejszym zyskiem: klient, którego dziś przyciągnie rzetelny opis usługi, jutro poleci rzetelną firmę. Bez kupionych certyfikatów i bez naciąganej reklamy. Inwestycja w szczere teksty rzeczywiście może się opłacić.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena