Opuchnięte, zaczerwienione, suche i podkrążone oczy to sygnał, że coś dzieje się tak, jak nie powinno. Całkiem możliwe, że nie wyspałeś się, jesteś przemęczony i po prostu potrzebujesz chwili relaksacji.

Data dodania: 2014-02-26

Wyświetleń: 1477

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 domowych sposobów na zmęczone oczy

W tym artykule chcielibyśmy przybliżyć Ci aż 5 sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci cieszyć się zdrowo wyglądającymi oczami w każdej sytuacji – po długim siedzeniu przed komputerem, po czytaniu książki przez kilku godzin, czy nawet po nieprzespanej nocy.
1. Plasterki ogórka – jeżeli Twoje oczy są opuchnięte i podkrążone, skorzystaj z podstawowego rozwiązania, które znane było już Twoim babciom. Pokrój ogórka na cienkie plasterki i przyłóż do opuchniętych partii oczu na co najmniej dziesięć minut. Połóż się wygodnie i odczekaj. Następnie zdejmij plasterki, delikatnie przetrzyj skórę i ciesz się rezultatami. Bardzo szybko zauważysz, jak Twoja skóra zaczyna napinać się. Wszystko dzięki dostarczonej jej wodzie, która działa odżywczo w każdej sytuacji.
2. Okłady z ciepłego mleka – idealnie sprawdzają się w przypadku oczów zmęczonych, czyli na przykład wtedy, kiedy cały dzień spędziłeś przed komputerem czy nad książką. Zagotuj mleko, a następnie namocz nim wacik. Rozprowadź równomiernie w okolicach oka i spróbuj zrelaksować się. Wystarczy od 10 do 15 minut, aby poczuć znakomite rezultaty. Twoje oczy ponownie będą wypoczęte, bez większych zaczerwień, które mogłyby sprawiać, że Twój wzrok prezentowałby się niezbyt estetycznie.
3. Okłady z zimnego ziemniaka – to warzywo posiada właściwości, które pozwolą na usunięcie worków pod oczami. Pokrój ziemniaka na cienkie plasterki, włóż do lodówki na kilka minut w celu schłodzenia, a następnie przyłóż do oka. Oczywiście, pierwsze wrażenie nie będzie zbyt pozytywne, jednak szybo zauważysz po prawę kolorytu skóry wokół oka.
4. Gimnastyka oczu – ten sposób nie wymaga od Ciebie wykorzystywania jakichkolwiek dodatkowych elementów. Po prostu zamknij oczy i rozruszaj ich mięśnie. W lewo, w prawo, do góry, do dołu. I tak przez 3-5 minut zawsze wtedy, kiedy tego potrzebujesz. Idealny sposób, który może okazać się niezwykle skuteczny na przykład podczas przerwy w pracy.
5. Kostki lodu – chłód, który one oferują, działa relaksująco i kojąco. Aby jednak uniknąć nieprzyjemnych odczuć, postaraj się robić tego rodzaju okłady wraz z wykorzystywaniem delikatnej ściereczki. W ten sposób woda z kostek lodu nie będzie spływać po Twojej twarzy, powodując tym samym większy lub mniejszy dyskomfort.

Licencja: Creative Commons