0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1110 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

W trakcie pisania poradnika na temat wiecznej młodości zastanawiałem się, jak zrobić zdjęcia czy rysunki i jak opisać ćwiczenia wyselekcjonowane z wieloletnich treningów boksu, judo, lekkoatletyki i 20 letnich treningów Karate Kyokushin, poparte treningami w Szkole Kaskaderów 13.

I proszę, znalazłem w internecie zestawy ćwiczeń na filmach. Te zestawy są bardzo zbliżone do moich. Utrzymają one Państwa ciała w dużej sprawności fizycznej, pozwalając zachować zdrowy i młodzieńczy wygląd do późnej starości.

Podobno jesteśmy genetycznie zaprogramowani na 120 lat, więc zróbmy wszystko, aby nasze ciała i umysły były sprawne przez całe nasze życie. Bóg stworzył nas, abyśmy byli zdrowi, szczęśliwi i radośni. Dzięki tym ćwiczeniom osiągniemy ten cel, tak jak w powiedzeniu „w zdrowym ciele zdrowy duch“. Nie pozwólmy się zaszufladkować: „po kopie to po chłopie“, „nie wypada“, „jesteś za stary“ itp. Wszystko, co robimy, robimy dla siebie, swojego zdrowia, samopoczucia, wyglądu i jestestwa. Nie należy zwlekać tylko od razu wziąć się za ćwiczenia i walczyć z dziwnymi stereotypami, że jak ktoś starszy to ma być niedołężny, chory itd. Nie wolno się poddawać. Oczywiście, jeśli ktoś nie ćwiczył przez ostatnie kilka, kilkanaście czy dziesiąt lat nie może od razu wykonywać wszystkich ćwiczeń, ponieważ dostałby zakwasów i automatycznie zniechęciłby się do treningu. A przecież nie o to chodzi. Należy ćwiczenia wprowadzać stopniowo zgodnie z instrukcją. W ten sposób unikniemy nieprzyjemnych  zakwasów osiągając coraz większą sprawność i zadowolenie ze swoich postępów. Każdy dobiera sobie indywidualnie zestaw ćwiczeń w zależności od swoich możliwości i potrzeb. Bardzo istotnym elementem każdego ćwiczenia jest oddychanie i należy o tym bezwzględnie pamiętać. Oczywiście są ćwiczenia w czasie, których wstrzymujemy oddech, ale nie występują one w tym poradniku. Należy wdychać powietrze przez nos i wydychać przez rozchylone usta, chyba, że ktoś nie może to oddycha ustami.

Kolejną bardzo istotną sprawą są przebyte choroby, operacje, bądź urazy. W takim przypadku przed rozpoczęciem ćwiczeń należy skonsultować się ze swoim lekarzem, fizjoterapeutą lub rehabilitantem.

Teraz naprawdę nie zwlekajmy tylko bierzmy się za ćwiczenia :). Najlepiej rano zaraz po przebudzeniu w wywietrzonym pomieszczeniu, bo jak zaczniemy zwlekać, to potem nie mamy czasu, nie chce nam się, a może jutro, zawsze znajdzie się jakiś chochlik, który będzie nas odciągał. A nam chodzi o zdrowie, dobry wygląd i samopoczucie :). Nawet lekarze mówią: „Ruch jest najlepszym lekarstwem, natomiast nie ma lekarstwa, które zastąpi ruch“.

W następnym artykule przekażę Państwu do dyspozycji parę wskazówek, które pomogą w ćwiczeniach fizycznych, nastawieniu do świata i utrzymaniu ciała w pełnej sprawności i młodzieńczym wyglądzie.

Licencja: Creative Commons