Każdy chciałby mieć pracę łatwą, przyjemną i dochodową. Ale które umiejętności, te wrodzone lub nabyte powodują, że ktoś jest dobry i sprawdza się w tej, a nie innej dziedzinie?
Jakie zdolności i predyspozycje są najważniejsze w biznesie? Co pomaga nam w dążeniu do osiągnięcia zamierzonego celu?
Siedząc na kanapie niczego nie zmienisz. To właśnie działanie albo jego brak odróżnia ludzi sukcesu od wiecznie narzekających malkontentów. Posiadanie jakich cech charakteru pozwala na osiągnięcie sukcesu? Co jest nam najbardziej potrzebne w codziennej pracy? Każdy z nas ma wrodzone lub nabyte umiejętności, zdolności i predyspozycje, które powodują, że jest dobry i sprawdza się w tej a nie innej dziedzinie. Jakimi cechami trzeba wykazać się, aby mieć dobre relacje z potencjalnymi kontrahentami i współpracownikami?
W biznesie, moim zdaniem, najważniejsza jest cierpliwość i systematyczność w dążeniu do osiągnięcia zamierzonego celu, odporność na odmowne odpowiedzi udzielane w trakcie rozmów z potencjalnymi kontrahentami i współpracownikami oraz upór i konsekwencja w codziennej pracy. Posiadanie tych cech charakteru pozwala na osiągnięcie zawodowego sukcesu.
Pozwala, ale nie daje gwarancji. Warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu jest bowiem podjęcie działania. Można mieć wszystkie wymienione wyżej cechy, wspaniałe przygotowanie teoretyczne i najlepszego mentora, gotowego poświęcić nowemu współpracownikowi każdą wolną chwilę – ale jeżeli nie zaczniemy działać - nic nam to nie da. Siedząc na wersalce albo oglądając telewizję niczego nie zmienimy. Znam wiele osób, które dzięki regularnej, codziennej i mądrej pracy osiągnęły prawdziwy sukces. Ale nie znam ani jednego przypadku osiągnięcia sukcesu przez osobę, która nie podjęła żadnego wysiłku żeby wspomóc je działaniem.
Nie ma znaczenia to, jakie posiadasz wykształcenie i znajomości czy pochodzisz z dużego miasta czy z małej wioski. Znajomość większej ilości osób bywa pomocna, ale też nie zawsze przekłada się to na wymierne wyniki. Nie ma reguły, że w wielkim mieście jest łatwiej (bo jest wielu potencjalnych klientów) niż w małej miejscowości liczącej kilkuset mieszkańców. Co więcej, bardzo często osobami osiągającymi najlepsze wyniki są osoby z małych miast i miasteczek. Podobnie jest z wykształceniem i zamożnością.
Pełna treść artykułu „Decyzja, akcja, działanie – czy MLM to biznes dla każdego?” dostępna jest w tygodniku elektronicznym CashFlow&You nr 33 (03/2008) z dnia 16-22.01.2008. Autor artykułu: Tomasz Teodorczyk, wydawca: e-ProfitSystem, http://newsletter.cashflowandyou.pl.