Opis produktu to podstawowe narzędzie marketingowe. To najprostsza forma reklamy, która ma o tyle ważną funkcję, że spełnia się również jako przekaz informacyjny. By jednak mogła  sprzedawać, musi być odpowiednio skonstruowana. Nie wystarczy kilka słów specyfikacji, by uzyskać swój cel.

Data dodania: 2012-05-30

Wyświetleń: 2123

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Korzyści, a może nie?
Od wielu lat konstruowano opisy produktów podobnie. Zaczęło się od wymieniania cech, potem stwierdzono, że copywriter opisujący dany produkt powinien skupić się na korzyściach. Dzisiaj wiadomo, że to zazwyczaj nie wystarczy. W czasach, kiedy wszyscy mówią o korzyściach, należy skupić się na czymś więcej.

Klient musi się utożsamiać
Idealny opis produktu sprawia, że czytający go klient, utożsamia się z osobą, do której kierowany jest produkt. Jest przekonany, że produkt powstał z myślą o nim, a jak nie bezpośrednio o nim, to o ludziach takich, jak on.
Jak można to uzyskać? Copywriter co prawda nie musi produktu dotknąć, nie musi go nawet na żywo zobaczyć. Wystarczy, że otrzyma informację o grupie docelowej, specyfikację oraz zdjęcie. Osobisty sposób pozyskiwania informacji o potrzebach danych osób pozwala zredagować opis trafiający wprost do osób, które mogą chcieć go kupić.

Jak długi powinien być opis?
Zazwyczaj nie da się w pełni przekonać osoby w dwóch zdaniach. Niezależnie, jaki jest temat rozmowy. Oczywiście klient może dzięki nim podjąć decyzję, ale będzie to decyzja spontaniczna. Gdy do głosu dojdzie głos rozsądku, najprawdopodobniej zdarzy się coś, co odwlecze klienta od zakupu właśnie tego produktu.

To tak jak w życiu. Gdy chcemy kogoś przekonać, odpowiednio się do tego przygotowujemy. Zestawiamy długą listę zalet, korzyści i argumentów, uprzedzamy ewentualne wątpliwości oraz gasimy wszelkie wahania. W ten sposób osiągamy z góry określony cel.

Nieskomplikowany, prosty język
Duże znaczenie ma również język, w jakim redagujemy nasz przekaz. Powinien być on możliwie prosty i nieskomplikowany. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy produkt jest kierowany do specjalistów, wąskiej grupy odbiorców. W pozostałych przypadkach, gdy grupą docelową są młode kobiety, młodzież, aktywni zawodowo mężczyźni, język powinien być prosty. Należy stosować powszechnie zrozumiałe słowa. Konieczne jest również urozmaicanie formy pod względem długości zdań.

Idealny opis to genialna instrukcja obsługi, która przesuwa między naszymi oczami wiele scen. Jest dynamiczna, niebanalna oraz niosąca ważny przekaz merytoryczny. Opis produktu to niezawodny drogowskaz pomagający podjąć decyzję dotyczącą zakupu produktów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena