Internet + zadanie + nagroda = idealny konkurs internetowy. Cel jest jeden – w jak najkrótszym czasie zdobyć popularność, gdyż nic tak nie pobudza zainteresowania marką bądź produktem, jak konkurs z nagrodami.

Data dodania: 2012-05-11

Wyświetleń: 2003

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie wspomnieć o Facebooku to błąd. Mówiąc o konkursach internetowych, myśli automatycznie płyną ku mediom społecznościowym. Tam każde ,,lubię to’’ jest na wagę złota.

Jest 5 punktów, o których trzeba pamiętać, tworząc konkurs w Internecie. Czy na Facebooku, czy na stronie internetowej, warto pamiętać o tym, że:

1. Najważniejszy jest cel. Konkurs dla samego konkursu to zły pomysł. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy konkurs to pretekst, by zdobyć nową, świeżą bazę kontaktów, czy wzięcie udziału w konkursie będzie dla uczestnika jednoznaczne z ,,polubieniem’’ fan page’a marki, czy może po prostu ma wzbudzić zainteresowanie marką. Cel konkursu to podstawa. Wiedząc, co chcemy osiągnąć, możemy skuteczniej skonstruować całą akcję.

2. Analogicznie do powyższego punktu, ważne, by wygenerować grupę docelową i skupić się tylko na niej. Wiedząc, do kogo kierujemy konkurs, łatwiej będzie wybrać metodę, rodzaj konkursu, pytanie, a nawet nagrodę.

3. Nudne zadanie to w tym przypadku grzech zaniedbania. Jeśli zadaniem dla użytkownika ma być jedno kliknięcie i wpisanie swojego adresu e-mailowego, to tak, jakby kilka lub kilkanaście tysięcy złotych rozdać przechodniom na ulicy. Bez sensu.Tu potrzebny jest pomysł, dobre podejście, które pomoże wydobyć pokłady kreatywności. Organizując konkurs, trzeba uczestnika zaangażować, sprawić, że się postara. Dlaczego? Im więcej energii poświęci na wykonanie zadania, tym bardziej związany będzie z marką, organizatorem konkursu.

4. Nie ma konkursu bez nagrody! Gra jest warta świeczki, jeśli jest o co walczyć. Czasem jest to zagraniczna wycieczka, prenumerata popularnego magazynu czy kubek termiczny. Nagroda także powinna być dostosowana do grupy docelowej. Jeśli targetem jest 35-letni zamożny singiel, wiadomo, że nagrodą nie będzie firmowy zestaw długopisów. Co innego jazda testowa najnowszym modelem Hummera, o to warto walczyć!

5. Przezorny zawsze ubezpieczony. Regulamin to świetne zaplecze, drogowskaz i pomoc w jednym. Chroni organizatorów przed uwagami użytkowników, chroni też uczestników przed błędami organizatorów. Regulamin jest zabezpieczeniem obopólnym, dlatego warto go znać – to rada zarówno dla twórców, jak i użytkowników. Mówi się, że nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności. Wspomniany na początku Facebook czasem rzuca kłody pod nogi tym, którzy zapomnieli oswoić się z jego regulaminem. Jednym z ważniejszych punktów jest właśnie organizowanie konkursów na tym portalu społecznościowym. Mała podpowiedź – jedynym sposobem, by zorganizować konkurs na Facebooku, jest stworzenie zewnętrznej aplikacji. W innym przypadku możemy stracić nasz fan page, a tym samym w pocie czoła zdobytych fanów.

Wystarczy policzyć do pięciu, by konkursowicze zaciekle walczyli o nagrody, a Wy – o miłość fanów. Taki niewinny konkurs, a tyle można nim wygrać… Nawet najlepsza agencja reklamowa może zapomnieć o podstawach, a Ty już nie :) 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena