Największy sukces osiągają te marki, które zajmują pierwsze dziesięć pozycji na stronie głównej po wpisaniu odpowiedniej frazy. Sam proces pozycjonowania jest czynnością długotrwałą i składającą się z wielu działań. Jednakże przeprowadzony na najwyższym poziomie daje świetne rezultaty, lepsze niż w przypadku płatnych kampanii reklamowych i zdecydowanie mniejszym kosztem finansowym. Tu jednak rodzi się pytanie, czy postawić na samodzielne pozycjonowanie stron, czy też zlecić to agencji reklamowej?
Postaw na doświadczenie
Pozycjonowanie stron www skupia się na wielu aspektach, takich jak: zawartość i działanie strony, jej responsywność, czyli poprawne wyświetlanie się na urządzeniach o różnej rozdzielczości, optymalizacja kodu, linkowania wewnętrzne i zewnętrzne. Bardzo istotna jest również odpowiednio sporządzona treść, nasycenie jej słowami kluczowymi, odpowiednie formatowanie, aby były czytelne dla użytkownika i wysoko pozycjonowane przez roboty Google. Agencja reklamowa to zespół osób specjalizujących się w tej dziedzinie. Pozycjonowanie stron www to dla nich chleb powszedni, poosiadają wiedzę z zakresu wąskiej specjalizacji, dlatego korzystając z ich usług, będziemy mieć pewność, że nasza witryna i biznes nie będą przedmiotem czyjegoś eksperymentu, a jej działanie przyniosą oczekiwane korzyści.
Specjalistyczne narzędzia SEO
Pozycjonowanie stron odbywa się za pomocą szeregu narzędzi, które ułatwiają pracę pozycjonerskie. Narzędzia SEO są wysoce wyspecjalizowane, efektywne i skuteczne, dlatego nie dziwi też fakt, że kosztują całkiem spore sumy pieniędzy. W miesięcznym abonamencie musielibyśmy płacić za nie kilkaset złotych. Dodatkowo trzeba poświecić czas na ich naukę, potem zaś na regularną obsługę i śledzenie widoczności własnej witryny oraz konkurencji, analizę statystyk, dobór fraz kluczowych, a wreszcie sporządzanie wartościowych treści i wiele innych. Z kolei decydując się na profesjonalne pozycjonowanie stron www, mamy pewność, że w cenie miesięcznego abonamentu agencja reklamowa będzie posługiwała się tymi narzędziami, my zaś nie musimy tracić czasu na naukę i pieniędzy na licencję, które umożliwiłyby nam skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Nieumiejętne pozycjonowanie
Jeśli nie specjalizujemy się w tej dziedzinie, a samo pozycjonowanie stron znamy na poziomie raczej podstawowym, możemy narazić naszą witrynę się na więcej problemów niż korzyści. Struktura strony, od której zależą jej wysokie pozycje w wyszukiwarce, to rzecz niezwykle złożona. W najlepszym przypadku nasze działania nie przyniosą żadnego efektu, czyli nie poprawi się jej widoczność. Gorzej, jeśli nieumyślnie spowodujemy jej obniżenie w tych wynikach, co zaprzepaści poświęcony przez nas czas i energię. W najgorszym przypadku na naszą witrynę mogą zostać nałożone restrykcyjne filtry przez Google, a wtedy też zapomnijmy o szybkim i łatwym ich usunięciu bez konieczności wsparcia specjalistów i dużych nakładów pieniędzy.
Wygoda
Powierzając pozycjonowanie stron specjalistom w tej dziedzinie, zapewnimy sobie spokój ducha i komfort. Doświadczona agencja reklamowa tym całym długotrwałym i skompilowanym procesem pozycjonowania zajmie się w naszym imieniu. Będziemy mieć wtedy pewność, że jej działania w dłuższej perspektywie przyniosą oczekiwane korzyści i nie spowodują obniżenia widoczności witryny w wyszukiwarce. Dzięki temu zaoszczędzimy swój czas i pieniędzy, które możemy wykorzystać w innych pożyteczny dla nas sposób np. na rozwój naszej działalności. Dodatkowo agencja będzie przesyłać nam comiesięczne raporty, informujące nas jak przebiega pozycjonowanie stron www naszej firmy, dzięki czemu sami będziemy mogli oszacować pozytywne skutki naszego wyboru.