- Czym jest pozycjonowanie stron?
- Kto powinien przejść kurs pozycjonowania?
- Jakie tematy porusza kurs pozycjonowania stron internetowych?
- Gdzie najlepiej zrobić kurs SEO?
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron ma na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Prościej mówiąc, chodzi o to, aby po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, możliwe było jak najprostsze znalezienie Twojej strony w Internecie. W tym celu przeprowadza się szereg działań z zakresu SEO (Search Engine Optimization). Należą do nich między innymi: dokonanie optymalizacji stron, tworzenie treści zawierających konkretne frazy kluczowe i pisanych pod kątem wyszukiwarek oraz link building, czyli pozyskiwanie linków z innych stron (najlepiej o zbliżonej tematyce), kierujących do Twojej witryny.
Wszystkie działania w ramach strategii SEO mają szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych, stron firmowych, blogów oraz portali tematycznych. Niektórzy decydują się na skorzystanie w tym zakresie z pomocy specjalisty SEO, ale coraz więcej osób woli działać na własną rękę. W takiej sytuacji warto zdecydować się na kurs pozycjonowania.
Kto powinien przejść kurs pozycjonowania?
Nad doszkoleniem się z zakresu pozycjonowania stron www powinni się zastanowić wszyscy, którzy posiadają strony internetowe. Kurs przeznaczony jest w szczególności dla właścicieli firm, chcących przyciągnąć potencjalnych klientów oraz osób początkujących w tematyce SEO, zamierzających wykorzystywać te techniki w swojej codziennej pracy. W szkoleniu SEO udział mogą wziąć również specjaliści SEO oraz pozostali pracownicy agencji marketingu internetowego (np. specjaliści od content marketingu), niezależnie od posiadanego przez nich doświadczenia oraz stopnia zaawansowania. W świecie SEO nic nie jest stałe, a wiedza przekazywana podczas kursu jest zgodna z aktualnymi trendami, dlatego warto od czasu do czasu ją odświeżyć.
Jakie tematy porusza kurs pozycjonowania stron internetowych?
Kurs składa się najczęściej z kilku modułów, a sama forma szkolenia jest dostosowana do grupy docelowej. Wśród tematów poruszanych podczas kursu, wymienić można:
Podstawy optymalizacji stron internetowych
Kurs pozwoli poznać podstawowe zasady optymalizowania witryny, takich jak wprowadzanie zmian w kodzie czy ustawianie przekierowań. Mają one kluczowe znaczenie dla pozycjonowania strony.
Content marketing i dobór fraz kluczowych
Podczas tworzenia contentu, należy zwrócić uwagę na to, aby treści były tworzone pod kątem wyszukiwarki Google i w oparciu o narzędzia SEO oraz słowa kluczowe o wysokiej wyszukiwalności.
Zasady skutecznego link buildingu
Program szkolenia zawiera zazwyczaj moduł dotyczący zasad skutecznego zdobywania linków z innych domen do własnej.
Gdzie najlepiej zrobić kurs SEO?
Kurs pozycjonowania najlepiej robić w zaufanym miejscu, czyli w agencji SEO/SEM. Zanim zaczniemy naukę, upewnijmy się, że zajęcia prowadzi wykwalifikowany specjalista SEO, który ma szerokie doświadczenie w marketingu internetowym.
Po ukończeniu kursu będziesz umiał samodzielnie przeprowadzić optymalizację witryny, stworzyć treści przydatne w zakresie pozycjonowania i korzystać z narzędzi SEO, takich jak Google Search Console. Szkolenie z podstawy SEO nauczy Cię działań, które musisz podjąć, aby zaobserwować zwiększenie liczby konwersji na Twojej stronie.